موافقت عربستان با درخواست کویت برای تمدید مهلت پاسخگویی قطر

    کد خبر :47794

دولت کویت بامداد دوشنبه در بیانیه‌ای خواستار تمدید 48 ساعته مهلت 10 روزه کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر به قطر برای پاسخ به درخواست‌های 13 گانه این کشورها شد.

این اقدام در راستای آن صورت می‌گیرد که کویت در مقام میانجیگری برای حل بحران کنونی در خلیج فارس، فهرستی از خواسته‌ برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و مصر را به قطر تحویل داده بود.
عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

عربستان و متحدانش فهرستی از خواسته‌های خود را برای برقراری روابط مجدد با دوحه از طریق کویت به قطر اعلام کرده‌اند.
بر اساس اعلام رسانه‌ها، از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.

قطر تا روز دوشنبه (12تیرماه) فرصت دارد به خواسته‌های ذکرشده کشورهای چهارگانه پاسخ دهد.
در تازه ترین واکنش دوحه به خواسته های 13 گانه کشورهای 1+3، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه این کشور گفت: پاسخ دوحه به خواسته کشورهای محاصره کننده قطر، دوشنبه تقدیم صباح احمد الصباح امیر کویت خواهد شد.
منبع: ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید