«لوتوس» و «تیمِ ویلیامز» یک هایپرکار می سازند

  • خودرو
  • سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۰۸
    کد خبر :477841
تیمِ ویلیامز

کمپانی خودروسازی لوتوس با اعلام همکاری خود با تیم ویلیامز، به دنبال طراحی و ساخت یک خودروی هایپرکار است.

سال گذشته بود که شرکت خودروسازی لوتوس به زیرمجموعه “جیلی” اضافه شد و توانست بار دیگر فعالیت خود را در کانون توجهات قرار دهد و شکی در این موضوع نیست که همانند ولوو، شرکت خودروسازی لوتوس هم می تواند با کمک “جیلی” به موفقیت های بیشتری در صنعت خودروسازی برسد.

حال شرکت خودروسازی لوتوس برای تقویت فعالیت خود در بازار به سراغ همکاری با تیم مهندسی ویلیامز رفته و رسما مشارکت استراتژیک خود را اعلام کرده است که برای هر دو شرکت امکان تحقیق و توسعه در زمینه فناوری های پیشرفته و همچنین اشتراک دستاوردهای جدید خود را فراهم کرده است. هرچند در حال حاضر جزییات همکاری میان این دو فعال صنعت خودروسازی اعلام نشده است، اما منابع خبری گزارش می دهند که همکاری آنان با یکدیگر برای طراحی و ساخت یک خودروی هایپرکار جدید و رقابت با محصول پرحاشیه استون مارتین، یعنی خودروی “والکری” خواهد بود.

مدیر عامل شرکت خودروسازی لوتوس می گوید که مشارکت با تیم مهندسی ویلیامز بخشی از استراتژی فی مابین برای گسترش دانش و توانایی های ما در چشم انداز طراحی و راه اندازی خودروهای سریع است. برهمین اساس وبسایت “اتوکار” ادعا می کند که این دو شرکت در حال توسعه یک اتومبیل هایپرکار هیبریدی هستند که با کد “امگا” شناخته می شود و این احتمال وجود دارد که در توسعه این هایپرکار، شرکت خودروسازی لوتوس رهبر باشد تا از وزن سبک و همچنین داشتن DNA خودروهای اسپرت با طراحی منحصربه فرد اطمینان حاصل شود.

شایعاتی وجود دارد که پروژه مشترک لوتوس و تیم مهندسی ویلیامز از یک پلتفرم الکتریکی استفاده خواهد کرد که حداقل دو موتور الکتریکی برای تحرک تمامی چرخ ها خواهد داشت و از تکنولوژی پیشرفته شارژ و همچنین 2 بسته بزرگ باطری استفاده خواهد شد که امکان حرکت تا محدوده 402 کیلومتر را فراهم می سازد. هرچند برای تایید این اطلاعات باید تا معرفی پروژه مشترک این دو شرکت و ارائه جزییات رسمی آن صبرکنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید