در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب کلیات اخذ عوارض تردد شبانه از وسائل نقلیه باری در محدوده «کامیون ممنوع»

    کد خبر :477815
کامیون ممنوع شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران به کلیات لایحه تعیین عوارض تردد شبانه وسائل نقلیه باری در محدوده «کامیون ممنوع شهر تهران» برای سال 98 رأی مثبت دادند.

صبح امروز لایحه تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال ۱۳۹۸ روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و علیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورا اظهارکرد: کامیون‌ها برای تردد در شهر ملزم هستند که بارنامه دریافت کنند، اما متأسفانه الزامی برای اخذ آن نیست و به همین دلیل پیشنهاد شده است که برای تردد کامیون‌ها در هنگام شب و در محدوده کامیون ممنوع عوارض در نظر گرفته شود. البته پلیس راهور را نمی‌توانیم مکلف کنیم که کامیون‌ها را جریمه کنند، اما ضمن کمک به آنها، پلیس را ملزم کنیم.

الویری نیز با بیان این‌که یکبار برای همیشه موضوع را تعیین تکلیف کنیم، افزود: مواردی که مربوط به درآمد و هزینه است را آیا باید کمیسیون برنامه و بودجه بررسی کند یا کمیسیون تخصصی؟ و روال در مجلس شورای اسلامی اینگونه است که کمیسیون بودجه وارد این مساله می‌شود.

مسجدجامعی نیز با بیان این‌که ما قانون‌گذار نیستیم و ما مصوبه‌گذار هستیم و الزامات قانونی برای غیر از خودمان لازم‌الاجرا نیست، گفت: می‌گویند چون ما به پلیس پول می‌دهیم مقررات‌مان را اجرا کنند، اما ما به فرمانداری هم برای برگزاری انتخابات پول می‌دهیم و وضع قاعده ما باید ابزار نظارتی داشته باشد که نداریم.

به گزارش ایسنا، هاشمی نیز افزود: پلیس برای اخذ عوارض ما از مردم تا حالا اقدامی انجام نداده است و به نظر می‌رسد باید اخلاقمان را عوض کنیم.

بنابر این گزارش، کلیات این لایحه با ۱۷ رأی موافق و بدون مخالفت به تصویب رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید