قاسمی: حضور منافقین در فرانسه قابل قبول نیست

    کد خبر :47770

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برگزاری اجلاس منافقین در پاریس گفت: ما از رفتار فرانسه گلایه مندیم و به آنها تذکر داده ایم؛ چراکه این سازمان یک سازمان تروریستی است و برای ما قابل قبول نیست.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری همایش بین المللی مبارزه با گرد و غبار در جمع خبرنگاران، در خصوص عدم حضور خبرنگاران صدا و سیما در نشست خبری ظریف در فرانسه گفت: به این مساله جواب دادم و حرف بی ربطی زده شده، پروتکل الیزه به گونه ای است که خبرنگار، عکاس و فیلمبردار برای ملاقلات وارد نمی شوند.

وی ادامه داد: فرانسه یکی از کشورهایی است که پروتکل بسیار سختی دارد و همیشه در محوطه حیاط خبرنگاران جایگاه ویژه دارند و قبل از ورود به داخل ساختمان در آنجا می ایستند و حتی رئیس جمهور میهمان وقتی باز می گردد در همان جا مصاحبه و صحبت می کند و به اتفاق خود رئیس جمهوری فرانسه و گاهی به تنهایی و این مساله ای خاص و پیچیده که صرفا برای ایران اتفاق افتاده باشد، نیست.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدام اخیر رسانه ملی در پخش قسمتی از فیلم دیدار ظریف با همتای فرانسوی گفت: هیچ اتفاقی برای آقای ظریف نیفتاده بود، آن فیلم تقطیع شده بود که برداشته شد و بعدا آقای ظریف فیلم کامل را در توئیتی منتشر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: داستان به این شکل بود که در یک نقطه مشخص که آقای ظریف تصور می کرد با وزیر خارجه خداحافظی می کند و جدا می شود، سعی کرد در آنجا خداحافظی کند ولی وزیر خارجه فرانسه که در مذاکرات سازنده و مفیدی شرکت کرده بود و مذاکرات بسیار خوبی هم با ظریف داشت، خواست احترام بیشتری نشان دهد و ایشان را تا نقطه جلوتری مشایعت کند و لذا در آن لحظه به آقای ظریف اشاره می کند که همراهتان می آیم و موضوع فیلم این است.

وی همچنین در خصوص اجلاس منافقین در پاریس هم اظهار داشت: آن یک نقطه تاریک در روابط ما با فرانسه بوده و است و مساله جدیدی نیست. در واقع از سال ۱۳۶۰ که مواضع سازمان منافقین مواضع خصمانه تری شد و دست به اقدام مسلحانه و کارهای تروریستی زدند و به فرانسه رفتند هر سال این نشست در پاریس برگزار شده و چیز جدیدی نیست که امسال و در هنگام سفر ظریف به فرانسه انجام شده باشد.

قاسمی در خصوص آثار این اجلاس در روابط ایران و فرانسه هم اظهار داشت: بحثی است که بین ما وجود دارد و دائم به این موضوع اعتراض شده و ما از رفتار فرانسه گله مندیم و به آنها تذکر داده ایم و گفتیم که این سازمان، یک سازمان تروریستی است و نهایتا باید استانداردهای یکسانی در مقابل تروریسم و گروه های خشونت طلب داشته باشد و چنین اتفاقی قابل قبول برای ایران نیست و این اعتراضی به جا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص برگزاری اجلاس آستانه ۵ تصریح کرد: قرار است این اجلاس بعد از نشست کارشناسی برگزار شود و فکر می کنم با حضور سه کشور این اجلاس را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم در مورد چیدمان نهایی نقاط کاهش تنش که قبلا تصویب شده بود و مورد توافق سه کشور قرار گرفته بود توافق کنیم که مکانیزم هایی برای اعمال امنیتی و داشتن یک امنیت نسبی برای استقرار کامل آتش بس داشته باشیم.

منبع:مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید