نایینی: والیبال ایران تمام شده است

  • ورزشی
  • سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۰۵
    کد خبر :477693
والیبال

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران گفت: والیبال ایران تمام شده چون هیچ بازیکنی برای جایگزینی معروف و موسوی به والیبال ایران معرفی نشده است‎.

اکبر نایینی در مورد کیفیت لیگ برتر والیبال ایران اظهارداشت: بازیکنان از نظر فیزیکی در آمادگی بسیار بالایی قرار دارند و قد و قواره بسیار مناسبی دارد ولی از نظر هوش و فکر سطح بالایی ندارند‎.

وی ادامه داد: در زمان ما بازیکنان بیشتر از هوش و فکر خود استفاده می‌کردند ولی در حال حاضر بیشتر از قدرت بدنی خود استفاده می‌کنند. شاید دلیل آن نوع تمرین و یا تاکتیک تیم‌ها باشد ولی بازیکنان فعلی لیگ برتر از ضریب هوشی بالایی برخوردار نیستند‎.

وی گفت: حضور بازیکنان خارجی لیگ باعث بالا رفتن سطح آن می‌شود ولی امسال نه از بازیکنان خارجی خبری هست و نه از بازیکنان شاخص داخلی. به همین خاطر کیفیت لیگ به طور محسوسی افت کرده است‎.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران دلیل افت کیفیت لیگ را چنین بیان کرد: من نمی‌دانم در سازمان لیگ چه اتفاقی افتاده است ولی لیگ باید برنامه‌ریزی مناسب و ثابتی داشته باشد و در طول سالیان مختلف تغییر نکند. در ضمن یک تیم نباید به محض تشکیل همه بازیکنان ملی‌پوش و شاخص لیگ را جذب خود کند. این موضوع نشان می‌دهد که سیستم لیگ ما خراب است. من یادم می‌آید زمانی که تیم استقلال تقاضای ورود به لیگ دسته یک را داشت چنین اجازه‌ای به تیم داده نشد و استقلال کار خود را از دسته سه شروع کرد‎.

نایینی در ادامه گفت: در کشور استرالیا لیگ ملی وجود ندارد و مسابقات به صورت استانی برگزار می‌شود. در این شرایط هزینه مسابقات بر عهده شرکت کنندگان است ولی برنامه مسابقات از هفته‌ها قبل مشخص شده و همواره ثابت است. متاسفانه در لیگ ما همه چیز در جلسه سازمان لیگ مشخص می‌شود و این درست نیست‎.

پاسور پیشین تیم ملی تصریح کرد: در مدت کوتاهی که در تهران بودم به خانه والیبال و سالن شهر ورامین رفتم و دو دیدار سطح بالا و جذاب لیگ را مشاهده کردم. در حالی که هیچ گونه بلیت‌فروشی برای این بازی‌ها انجام نمی‌شد اما متاسفانه سالن‌ها خالی از جمعیت بود. به نظر من درست نیست تیم‌هایی که با این هزینه‌های زیاد تشکیل شده‌اند بدون تماشاگر بازی کنند. این مسئله نشان دهنده کیفیت پایین لیگ برتر ایران است‎.

او در مورد تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: من پیش از این هم گفتم که پس از سپری شدن دوران نسل طلایی والیبال ایران، شامل بازیکنانی مثل موسوی و معروف والیبال ایران از بین خواهد رفت چون هیچگونه جایگزینی برای این بازیکنان وجود ندارد. ایران در زمانی که نسل طلایی خود را در اختیار داشت فرصت کسب سکوی جهانی را داشت ولی چنین اتفاقی نیفتاد. به اعتقاد من فدراسیون باید از نظرات بزرگان و پیشکسوتان والیبال برای یافتن راهکارهای مناسب استفاده کند نه اینکه تنها در زمان انتخابات به سراغ پیشکسوتان برود‎.

وی تصریح کرد: والیبال ایران تمام شده چون هیچ بازیکنی برای جایگزینی معروف و موسوی به والیبال ایران معرفی نشده است‎.

نایینی ضمن مقایسه والیبال در کشورهای ایران و استرالیا گفت: کشور استرالیا 20 میلیون جمعیت دارد ولی تعداد والیبالیست‌های فعال این کشور به مراتب بیشتر از ایران است. سیستم آموزش والیبال در استرالیا از استان‌ها و در مدارس است در حالی که در ایران، بازیکنانی با قد و قواره مناسب را انتخاب می‌کنند و به آنها در فدراسیون والیبال، این رشته را می‌آموزند در حالی که در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی نمی افتد. بازیکنان نوجوان نباید شش ماه متوالی در اردو باشند آیا تاکنون بازیکنانی مثل معروف و موسوی از این اردوها خارج شده است؟! مطمئن باشید که چنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد‎.

به گزارش تسنیم ،وی در پایان اظهار داشت: باعث تاسف است که در والیبال ایران بازی‌های پیشکسوتان دیگر برگزار نمی‌شود و در عوض نیوزیلند و استرالیا در سطح جهانی این مسابقات را برگزار می‌کنند. من در سال 2017 در مسابقات جهانی پیشکسوتان نیوزیلند در ساحلی با تیم استرالیا طلا و در سالنی با تیم برزیل نقره گرفتم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید