کدام شهرهای کشور مترو دارند؟

    کد خبر :477561
متروی تهران

در حال حاضر پنج کلانشهر در کشور دارای خطوط حمل و نقل ریلی مترو هستند که پیش‌بینی می شود تا پنج سال دیگر تعداد آنها به ۹ کلانشهر افزایش یابد.

براساس آخرین گزارش‌های دفتر حمل‌و نقل ریلی درون‌شهری، مجموع خطوط متروی در دست بهره برداری در کل کشور ۲۹۴.۲ کیلومتر است و پیش بینی می‌شود برای متروی ۹ کلانشهر مجموع خطوط در دست بهره‌برداری و خطوط اضافه شده تا سال ۱۴۰۲، به ۵۸۳.۵ کیلومتر برسد.

در حال حاضر کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز دارای خطوط مترو هستند که در تهران طول خطوط در دست بهره برداری ۲۰۵ کیلومتر، در مشهد ۳۴ کیلومتر، در شیراز ۲۴.۵ کیلومتر، در اصفهان ۲۰.۲ کیلومتر و در تبریز ۱۰.۵ کیلومتر است.

همچنین تعداد ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز به ترتیب ۱۰۹، ۳۳، ۲۰، ۲۰، ۱۱ ایستگاه است.

از نظر تعداد جابه‌جایی مسافر سالیانه، متروی تهران با جابه‌جایی ۷۳۰ میلیون مسافر در رده اول و پس آن به ترتیب مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز با ۴۷ میلیون، ۱۸ میلیون، ۱۸ میلیون و ۱۱ میلیون مسافر در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، همچنین این گزارش نشان می‌دهد که خطوط قابل اضافه به خطوط متروی این ۹ کلانشهر تا سال ۱۴۰۲ برای شهر تهران ۱۰۶ کیلومتر، مشهد ۳۳ کیلومتر، شیراز ۱۵ کیلومتر، اصفهان ۲۴ کیلومتر، تبریز ۲۹ کیلومتر، کرج ۲۷ کیلومتر، اهواز ۲۲.۷ کیلومتر، قم ۱۹.۶ کیلومتر، کرمانشاه ۱۳ کیلومتر و مجموع خطوط قابل اضافه تا سال ۱۴۰۲، ۲۸۹.۳ کیلومتر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید