تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در صحن علنی مجلس رونمایی شد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۶:۰۵
    کد خبر :477457
سازمان خصوصی‌سازی

رئیس دیوان محاسبات گزارش تعدادی از تخلفات سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری‌ها را در صحن علنی مجلس ارائه کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم، عادل آذر صبح امروز در صحن مجلس با یادآوری اینکه از سال 80 تا 96، 835 شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است افزود: در این مدت شاهد برخی تخلفات در واگذاری‌ها همچون ارزش‌گذاری کم شرکت‌ها و همچنین اهلیت نداشتن متقاضی خرید به ویژه در شرکت‌های همچون هپکو اراک، ماشین‌سازی تبریز، پالایش نفت کرمانشاه، کشت وصنعت مغان و شرکت المهدی و هرمزال و همچنین شرکت توسعه گردشگری بودیم.

رئیس دیوان محاسبات افزود: به عنوان نمونه شرکت نفت کرمانشاه ارزش واقعی آن 617 میلیارد تومان بود که 199 میلیارد تومان یعنی کمتر از یک سوم ارزش واقعی واگذار شده است.

عادل آذر ادامه داد: شرکت‌های آلومینیم المهدی و هرمزال 914 میلیارد تومان واگذار شده است، در حالی که بعد از واگذاری 346 میلیارد تومان جدید از دارایی‌ها و ارزش واقعی آن کشف شد که در واگذاری لحاظ نشده بود.

وی با بیان اینکه در واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان نیز تخلف عدیده و جدی مشاهده می‌شود گفت: ارزش واقعی این شرکت 4 هزار میلیارد تومان بود اما به متقاضی 1850 میلیارد تومان دادند.

عادل آذر با بیان اینکه ماشین‌سازی تبریز در سال 94 ،611 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد، گفت: در واگذاری‌ها هر شش ماه باید شرکت‌ها ارزش‌گذاری شوند، چرا که ارزش آن تغییر می‌کند؛ اما متاسفانه در سال 96 این شرکت با همان مبلغ سال 94 واگذار شد که مغایرت صریح با قانون دارد.

وی با بیان اینکه در شرکت توسعه گردشگری هم شاهد تخلفات گسترده در نوع واگذاری و اهلیت متقاضی آن و همچنین ارزش واقعی شرکت مشاهده می‌شود، افزود: البته تخلفات این شرکت چندان در رسانه‌ها مطرح نشده، اما موضوع‌اش بسیار مهم است؛ چرا که درسال نود 102 میلیارد واگذار شد که غیرقانونی بود و پس از مدتی این واگذاری ابطال شد چرا که ارزش واقعی آن سه برابر این میزان بود و در این باره به سازمان خصوصی‌سازی هم چندین بار تذکر دادیم.

وی در توضیح بیشتر افزود: البته این شرکت هتل‌ها و دارایی‌های زیادی در استان‌های مختلف دارد که حتی در واگذاری ملاحظه نشده بود. به عنوان نمونه فقط در شهر اصفهان این شرکت 22 هزار متر مربع زمین به مبلغ 300 میلیارد تومان دارد که عملا کمتر از 10 درصد یعنی 26 میلیارد تومان برایش در نظر گرفته بودند.

عادل آذر در ادامه این گزارش بیان اینکه سال 96 از حیث منابع درآمدی سال موفقی بود گفت: پارسال درآمدهای دولت 113 درصد محقق شده است البته مصارف نیز 110 درصد افزایش نشان می دهد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی گفت:

    خب دیگه ،اینارو مردم میدونن که هیچ ،بقیشو هم میدونن …ولی چیزی که مهمه اینه که چرا سران سه قوه نمیتوانند با این فسادها برخورد کنند!!!! البته مردم خوب میدونن چرا …. اگر میخواهید جلوی شایعات رو بگیرید باید قاطعانه و واقعی با مفسدان در هر پست و مقامی برخورد کنید….

دیدگاهتان را بنویسید