آمادگی شهرداری منطقه ۲۲ برای واگذاری زمین به منظور ساخت مدرسه

    کد خبر :477230
ساخت مدرسه

شهرداری منطقه ۲۲ تهران به سخنان رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مبنی بر «فریزشدن زمین‌هایی با کاربری آموزشی توسط شهرداری/بحران در منطقه ۲۲» واکنش نشان داد.

در متن ارسالی شهرداری منطقه ۲۲ آمده است: «اگرچه مشخص نیست ریاست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش چه دوره‌ای از مدیریت شهری را مورد اشاره قرار می‌دهد، اما باید به اطلاع مخاطبین و شهروندان برسانیم که اولاً زمین‌ها با کاربری آموزشی طبق قانون در طرح تفضیلی ثبت شده است و امکان واگذاری به غیر از سرانه‌های آموزشی وجود ندارد.

از سوی دیگر عوارض آموزش و پرورش هنگام صدور پروانه ساختمان از سوی شهرداری اخذ شده و مستقیماً به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود.

همچنین طی دو نوبت کلیه اراضی شناسایی شده (با مالکین اراضی) به آموزش و پرورش اعلام شده است و طبق اظهارات صریح آقای زینی وند در خبر مورد اشاره، وظیفه شهرداری آماده کردن مقدمات تملک اراضی با کاربری آموزشی برای آموزش و پرورش است نه واگذاری آن.

به گزارش ایسنا، شایان ذکر است علیرغم صراحت قانون در خصوص وظایف شهرداری، در دوره جدید مدیریت شهری ۲ قطعه زمین از سوی شهرداری منطقه ۲۲ به صورت رایگان در جهت افزایش سرانه‌های آموزشی منطقه و رفاه حال ساکنین به آموزش و پرورش واگذار شده است و در صورت ساخت مدارس و درخواست از سوی آموزش و پرورش، شهرداری منطقه آمادگی خود را جهت همکاری و مساعدت برای واگذاری زمین‌های دیگر اعلام می‌دارد».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید