کشف باقیمانده جسد کاشف استرالیا در ایستگاه قطار لندن!

    کد خبر :477194
کاشف استرالیا

باستان شناسان بعد از حفاری یک مقبره متروک در زیر ایستگاه قطار یوستون لندن موفق به کشف باقیمانده اجساد کاپیتان «متیو فلیندرز» شده اند که اولین سفر اکتشافی به استرالیا را انجام داد.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، کاپیتان متیو فلیندرز در سال ۱۸۰۲ با دور زدن کره زمین برای اولین بار موفق به کشف جزیره ناشناخته استرالیا شد و نام این جزیره بزرگ هم توسط وی انتخاب شد.

شناسایی فلیندرز از طریق پلاک بزرگی صورت گرفت که در مقبره وی وجود داشت. در این منطقه علاوه بر قبر این فرد حدود ۴۰ هزار قبر دیگر نیز وجود دارد که در جریان تلاش برای ساخت تاسیسات جدید راه آهن سریع السیر لندن شناسایی شده اند.

لندن شهری با قدمت ۲۰۰۰ ساله است و معمولا در جریان حفاری های مختلف به منظور ساخت و ساز در این شهر آثار تاریخی و مقبره های مختلفی شناسایی می شود. ایستگاه راه آهن یوستون نیز که در سال ۱۸۳۷ تاسیس شده در منطقه کمدن لندن قرار دارد و جزئی از خط اصلی ساحل غربی راه‌آهن انگلستان است. ایستگاه یوستون همچنین به متروی لندن (خط سیرکل) و متروی زمینی لندن (خط واتفورد دی‌سی) نیز متصل است.

کاپیتان فلیندرز که در زمینه نقشه کشی نیز تبحر داشت، با گردش به دور استرالیا در سال ۱۸۰۲ از جزیره بودن آن و نیز کشف یک قاره جدید مطمئن شد. وی که رهبری سه سفر تاریخی دریایی را در اوائل قرن نوزدهم میلادی بر عهده داشت، در سال ۱۸۱۴ و در ۴۰ سالگی درگذشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید