مخالفان جی ۲۰ به آب زدند

    کد خبر :47717

تظاهرات بزرگی در شهر هامبورگ علیه اجلاس سران جی ۲۰ برگزار شد. گروهی از معترضان نیز با قایق در دریاچه هامبورگ راهپیمایی کردند.

در آستانه اجلاس سران جی ۲۰ در هامبورگ موجی از اعتراضات و تظاهرات در مخالفت با این اجلاس در هامبورگ و سراسر آلمان در حال برگزاری است.

در همین راستا، تظاهرات بزرگی در شهر هامبورگ برگزار شد. گروهی از معترضان نیز با قایق در دریاچه هامبورگ راهپیمایی کردند. اعتراضات و تظاهرات های دیگری نیز در دیگر شهرها راه اندازی خواهد شد.

این تظاهرات‌ها از دو هفته پیش در ۴۴ شهر آلمان با شعارها و تبلیغات گسترده، شکل گرفته و انجمن‌های بسیاری از مردم دعوت کردند در این تظاهرات‌ها شرکت نمایند.

ائتلاف‌های متعلق به سازمان محیط زیست ، اتحادیه‌های کارگری ، سازمان حفاظت از مصرف کننده و کلیساها در آلمان از جمله گروهها و تشکل‌های دعوت کننده به این اعتراضات و تظاهرات هستند.

ائتلاف بوجود آمده برای اعتراضات و تظاهرات بر ضد جی ۲۰ قصد دارند مسیرهای این اجلاس را در هامبورگ مسدود نمایند. فعالان این اعتراض‌ها گفته اند در مسیر این اجلاس تظاهرات برگزار می‌کنند.

برای امنیت این اجلاس در هفته آینده، نیروهای جدیدی از پلیس آماده می‌شوند و این نیروها از نیروهای ویژه و بسیار قوی از پلیس فدرال آلمان هستند. انتظار می رود در زمان برگزاری اجلاس جی ۲۰ در ۷ و ۸ ژوئیه تظاهرات‌های بسیاری انجام شود.

پلیس آلمان قبلا اعلام کرده بود که بیش از ۱۰ هزار نفر از چپ گرایان افراطی در این کشور می‌خواهند در زمان برگزاری اجلاس جی ۲۰ به ایجاد خشونت بپردازند. همچنین پلیس قدرال آلمان اعلام کرده بود که علاوه بر این افراد، شورشیان از سراسر آلمان قصد دارند در اعتراض به نشست جی ۲۰ به هامبورگ بیایند.

بر این اساس، پلیس اعلام کرده است که ممکن است خشونت‌ها و درگیری‌های زیادی در این راستا انجام شود.

رهبران ۲۰ کشور صنعتی و در حال توسعه در جهان در هفتم و هشتم ژوئیه (۱۶ و ۱۷ تیرماه) در شهر هامبورگ آلمان گرد هم می‌آیند. این اجلاس با تمرکز بر مسائل سیاسی، اقتصادی، تجارت و توسعه جهانی برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید