اندیمشک پس از 13 سال صاحب سینما شد

    کد خبر :47703

سینما خورشید اندیمشک در استان خوزستان، طی آئینی در تالار خورشید راه اندازی شد تا این شهرستان پس از 13 سال شاهد اکران فیلم های سینمایی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این سینما در محل تالار خورشید از سوی بخش خصوصی و با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه شب راه اندازی و برای خرید تجهیزات آن بیش از 700 میلیون ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یکشنبه شب گفت: شهرستان اندیمشک از دیرباز در حوزه فرهنگ و هنر از شهرستان های با استعداد و توانمند محسوب شده است.
محمد جوروند افزود: عجین شدن هنر شهرستان اندیمشک با ارزش های دینی و مذهبی موجب پربارتر بودن فرهنگ و هنر این دیار شده است.
وی اظهار کرد:سینما را یک صنعت و هنر توام می دانند و این نشان دهنده اهمیت این حوزه است و در شرایطی که انواع حملات به دین می شود می توان از این صنعت با زبان هنر به بیان مفاهیم دین و ترویج ارزش ها پرداخت.
جوروند گفت:سینما تلفیق و مجموعه ای از تمام هنرها است و می توان در سینما هنرهای موسیقی، نمایش، شعر و حتی ادبیات داستانی را نیز به نوعی مورد استفاده قرار داد.
وی بیان کرد:شهرستان اندیمشک با اینکه در سال های دور از سه سینما برخوردار بوده در یک دهه اخیر فاقد این ظرفیت بوده است.
جوروند گفت:این شهرستان و هنرمندان آن از قابلیت های وسیعی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردارند و گشایش این سینما فرصتی برای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر این دیار است.
معاون فرماندار اندیمشک هم گفت:اندیمشک در بخش ورزش و هنر به خوبی توانسته شایستگی های خود را در سطح کشور ثابت کند.
کرم صرفه جو افزود: این سینما بستری برای جوانان با استعداد شهرستان فراهم آورده تا در حوزه فرهنگ و هنر به شکوفایی بیشتر اندیمشک کمک کنند.
وی تاکید کرد:افراط و تفریط در هیچ کاری مطلوب نیست لذا حفظ اعتدال در برخورد با هنر ضرورت دارد و با این اعتدال می توان به نحو شایسته از هنر بهره برد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک هم گفت:زبان هنر در ترویج ارزش های انسانی و اسلامی بسیار تاثیر گذار است.
علی بازگیر افزود: اندیمشک شاهد تحول خوبی در برنامه های فرهنگی و هنری بوده که برگزاری جشنواره های کشوری با کیفیت بسیار مطلوب مصداق این مهم است.
وی اظهار کرد: سینما خورشید که از سوی بخش خصوصی اداره و مدیریت می شود از این پس روزانه در سه نوبت پخش فیلم دارد.
در این آئین فیلم سینمایی ویلایی ها با مضمون دفاع مقدس و ارزش ها اکران شد.
شهرستان اندیمشک با 170 هزار نفر جمعیت د شمالر خوزستان واقع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید