سلطانی: توان کسب سه مدال المپیک را داریم

  • ورزشی
  • دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۱۱
    کد خبر :477022
مدال المپیک

مربی تیم ملی کاراته گفت: ماراتن سختی برای کسب سهمیه المپیک آغاز شده و در صورت تداوم حمایت های همه جانبه رسیدن به سه مدال در توکیو دور از دسترس نیست.

شهاب سلطانی با بیان مطلب فوق به مهر افزود: بعد از مسابقات جهانی مادرید که با پشت سرگذاشتن یک دوره تمرینی سخت و فشرده سرانجام خوشی برای کاراته ایران داشت، طبیعی بود ملی پوشان نیاز به استراحت دارند و بدنها از آمادگی خارج شد و با توجه به برگزاری لیگ اردوی آماده سازی هم نداشتیم. بعد از حضور کاراته کاها در لیگ، با برگزاری سه مرحله اردو سعی کردیم با یک برنامه ریزی دقیق اعضای تیم را برای شروع مسابقات سال ۲۰۱۹ که اهمیت زیادی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برخودار است، به آمادگی نسبی برسانیم.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری این سه مرحله و حضور در کمپ تمرینی ایتالیا، به پاریس آمدیم. نخستین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان برابر انتظار در سطح فوق العاده بالایی برگزار شد. چرا که اغلب مدعیان کسب سهمیه و مبارزه روی تاتامی توکیو در این مسابقات حضور داشتند و در طول سه روز مسابقات، شاهد شکست و حذف خیلی از نامداران جهان بودیم.

مربی تیم ملی با تشریح نتایج کاراته کاهای ایران در اوزان مختلف گفت: در وزن ۶۰- کیلوگرم امیرمهدیزاده به یک وزن بالاتر رفته و مجید حسن نیا عملکرد خوبی داشت. این کاراته کا تا قبل از دیدار نهایی سه حریف عنوان دار را شکست داد و در مبارزه نهایی هم با برتری مقابل قهرمان ایتالیایی جهان به نشان طلا دست یافت. در وزن ۶۷- کیلوگرم انتظار بیشتری از نفرات خود داشتیم، البته هامون درفشی پور با یک اتفاق و برخورد ضربه سنگین نمی توانست ادامه دهد، ولی داور این حرکت را تمارض تشخیص داد و با اخطار به رقیب انگلیسی، درفشی پور اخراج شد که به نظر می رسید ناعادلانه باشد.

سلطانی در خصوص باخت بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم اظهار داشت: از این کاراته کای خوب کشورمان با در اختیار داشتن طلای جهان و آسیا انتظار بیشتری داشتیم. این باخت می تواند در ادامه مسیر کسب سهمیه کمک زیادی به او کند. در کل چون مسابقات پیش روی ما یک ماراتن واقعی است بدون شک باید آمادگی او را بالا ببریم تا از تمام توانایی خود بهره برده و اینچنین غالفگیر نشود.

وی افزود: در همین وزن آسیابری عملکرد خوبی داشت و برای دومین بار برابر «آقایف» هرکاری می توانست انجام داد و با بی عدالتی داوران بازنده شد. رقیب با تجربه هم از تجربه بالای خود و هم از حمایت داوران به خوبی استفاده کرد. هرچند داوران این مبارزه مورد شماتت رئیس کمیته داوران فدراسیون جهانی قرار گرفتند ولی این رای برنمی گردد و آسیابری فینال را از دست داد.

مربی تیم ملی ادامه داد: در وزن ۸۴ کیلوگرم درخشش قراری زاده جوان را داشتیم که عملکرد فنی بسیار خوبی داشت و با استراتژی مناسب مبارزه و ثابت کرد که آینده خوبی در این وزن دارد. این کاراته کاها طبق قوانین جاری کاراته که ضربه سنگین خورد و با ابطال کارت پزشکی فینال را از دست داد.در همین وزن پورشیب با تجربه در جدول بازنده ها مسابقات خوبی به نمایش گذاشت که اوج آن نیز برتری مقابل «آراگا» حریف سنتی خود بود و در دیدار رده بندی هم در ثانیه پایانی غافلگیر شد. امیدواریم این تجربه به او در ادامه مسیر کمک کند.

سلطانی به رقابتهای سنگین وزن هم اشاره کرد و افزود: گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم همانند گذشته با فکر و هوش بالا مبارزه کرد ، ولی برابر رقیب با سابقه گرجستانی بازنده شد و در گروه شانس مجدد با نمایشی عالی برنز گرفت. در کاراته پیش بینی نتیجه خیلی سخت است و برخی اتفافات دور از دسترس کادر فنی و حتی خود ورزشکار است. صالح اباذری در همین وزن خیلی خوب، با فکر و با قدرت کار خود را آغاز کرد و در برابر رقیب با تجربه فرانسوی که از سوی حاضرین سالن حمایت می شد، نمایش بسیار خوبی داشت. صالح هم با توجه به همین قوانین و ابطال کارت پزشکی فینال را از دست و برنز گرفت.

وی در پایان گفت: در سال پیش ماراتن سخت و نفس گیری از مسابقات متعدد کسب سهمیه المپیک را در پیش داریم و امیدواریم همین طور پله به پله و مسابقه به مسابقه بهتر از قبل بشویم و به امید خدا بتوانیم با حمایت همه جانبه از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم هر سه سهمیه را کسب کرده و هم سه مدال خوشرنگ در توکیو ۲۰۲۰ را بدست آوریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید