عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران عنوان کرد

تشکیل صندوق محیط زیست برای کمک به وضعیت محیط زیستی تهران

    کد خبر :476905
صندوق محیط زیست

یک عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل صندوق محیط زیست و حمل و نقل در قالب برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران گفت: این صندوق می‌تواند در بهبود وضعیت محیط زیستی شهر تهران نقش بسزایی را ایفا کند.

آرش حسینی میلانی در جلسه کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: همگرایی و هماهنگی که امروز در حوزه‌های مختلف مرتبط با محیط زیست ایجاد شده است بسیار ارزشمند است و در گذشته چنین همگرایی‌ها و هماهنگی‌هایی وجود نداشت که در این راستا کمیسیون سلامت در راستای کمک به محیط زیست شهر تهران در برنامه پنج ساله سوم تلاش کرده است ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد کند.

وی افزود: در راستای تشکیل صندوق محیط زیست و حمل و نقل که بخشی از عوارض شهرداری تهران به آن ریخته خواهد شد، رایزنی شده تا با ایجاد راهکارهای جدید بتوانیم از طریق این صندوق نسبت به بهبود وضعیت محیط زیست شهر تهران اقدام کنیم.

میلانی ادامه داد: اقتصاد سبز و ارزش گذاری خدمات اکوسیستمی که در برنامه ظرفیت‌های جدیدی برای آن دیده شده است. از طریق کمیسیون سلامت پیگیری می‌شود. عوارض زیست محیطی پسماند با کمک دانشگاه‌ها برآورد می‌شود تا هزینه‌ها و خسارات زیست محیطی برای تصمیم گیران شفاف شود. به این ترتیب قطعاً این هزینه‌ها در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها در نظر گرفته می‌شود و در برنامه‌های کلان به آن توجه خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در حوزه کیفیت آب انهار با مشکل مواجه هستیم. باید پروژه احیای روددره‌ها را در دستور کار قرار دهیم و با همکاری اداره محیط زیست شهر تهران برای سالم سازی پروژه‌های آبی همکاری کنیم.

میلانی افزود: در پروژه‌های عمرانی در برنامه پنج ساله سوم ارزیابی‌های زیست محیطی مد نظر قرار داده شده به شکلی که قبل، حین و پس از امضای پروژه‌ها باید برآوردهای زیست محیطی انجام شود که این می‌تواند فتح بابی برای برنامه‌های محیط زیستی باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: شاخص‌های FDG با همکاری شهرداری برای منطقه شهری تهران ایجاد خواهند شد. ما این آمادگی را داریم که از طریق مرکز مطالعات شهرداری تهران در جهت تسهیل این موضوع اقدام کنیم. بی تردید شفافیت اطلاعات و تصمیم گیری‌ها می‌تواند در عملکرد بهتر نقش بسزایی داشته باشد. باید اطلاعات پروژه‌های شهری در راستای تحقق شفافیت در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، میلانی تاکید کرد: باید برای تحقق آموزش در سطح شهر تهران همه دستگاه‌های مرتبط کمک کنند و مراجع علمی و رسمی مباحث محیط زیستی را پیگیری کند. قطعاً شهرداری تهران به عنوان مرجع علمی رسمی قلمداد نمی‌شود بلکه این سازمان حفاظت محیط زیست است که باید این نقش و جایگاه را به خوبی ایفا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید