مدیر شبکه نسیم از جشنواره تلویزیونی جام جم می گوید

    کد خبر :476839
جشنواره تلویزیونی جام جم

محمد احسانی درباره روند ارزیابی آثار جشنواره تلویزیونی جام جم و فیلم فجر توضیح داد.

محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، درباره آثار راه‌یافته به پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم اظهار کرد: بنده دبیر کمیسیون مسابقات تلویزیونی هستم؛ تا امروز در مجموع ۳۳ اثر از شبکه‌های مختلف سیما به‌دست ما رسیده تا در داوری‌ها قرار بگیرد. هر شبکه آثار برتر خود را انتخاب کرده و ما ۵ داور در این بخش به معاونت سیما معرفی کردیم و احکام هر کدام جداگانه از سوی معاون سیما صادر شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد درباره جشنواره جام‌جم، گفت: تا امروز چندین جلسه متعدد برای اصلاح کارها برگزار کرده ایم تا در نهایت به جمع بندی کلی برسیم.

مدیر شبکه نسیم ادامه داد: تقریبا ۶ بخش در قسمت مسابقات تلویزیونی وجود دارد که کاندیدای آن‌ها تک به تک انتخاب شده و دبیرخانه جشنواره در رأس این کار تصمیم نهایی را در انتخاب برگزیدگان می‌گیرد.

وی در خصوص تفاوت برگزاری جشنواره امسال با دوره های قبل گفت: در بخش ارزیابی مسابقات تلویزیونی پیشرفت چشمگیری داشته ایم و این به دلیل پیشرفت در برنامه‌ها و کیفیت بالای آثار است.

احسانی افزود: انتخاب آثار مانند هر سال توسط گروه ارزیاب هر شبکه انجام شده است؛ به هر حال فرصتی وجود دارد و با توجه به تعدد آثاری که به دست ما رسیده، گروهی در شورای مدیران و مشاوران هر شبکه آثار را بررسی می‌کنند.

وی در ادامه درباره مسابقات تلویزیونی راه‌یافته از شبکه نسیم به پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم گفت: مسابقات «کودک شو»، «هوش برتر» و «خانه ما» از جمله مسابقاتی بود که ما به جشنواره فرستادیم.

مدیر شبکه نسیم درباره همزمانی پنجمین جشنواره جام‌جم با چهل سالگی انقلاب اسلامی، بیان کرد: تاجایی که من اطلاع دارم، یکی از کمیسیون‌های جشنواره مربوط به چهل سالگی انقلاب است که کارش به دبیری آقای خیامی پیش می‌رود. ان شاء الله نتیجه کار آنها را هم خواهیم دید.

احسانی در ادامه درخصوص حضور خود برای داوری جشنواره فیلم فجر گفت: بخشی از فیلم‌هایی که برای نمایش به جشنواره راه یافته‌اند را یکبار دیده‌ام‌؛ اما داوری‌ها قطعاً بر اساس نسخه‌ کامل آماده اکران رقم می‌خورد. داوری بخش نگاه نو آغاز شده و احتمال می‌دهم که جلسه ما از هفته آینده آغاز شود.

وی درباره کیفیت آثار ارسال شده به سی‌ و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: به نظرم برخی از فیلم ها در جشنواره شگفتی ساز هستند.

داور سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: هر 6 نفری که در بخش داوری حضور دارند، جزو آدم‌های نامدار و صاحب اعتبار سینما محسوب می‌شوند. بالاخره هر جشنواره‌ با توجه به سیاست هایش باید افرادی را برای داوری انتخاب‌ کند و هر فردی که آثار خود را می‌فرستد، یعنی قوانین را پذیرفته است. با توجه به تبحر و روند داوری‌ها بعید می‌دانم اتفاق و حاشیه خاصی در این بخش رخ دهد و به نظرم جشنواره خوبی را خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید