خطر ریزش بهمن در جاده چالوس

    کد خبر :476813
ریزش بهمن

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از ورود یک سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: با توجه به مقادیر بارش‌ها، سیلاب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در ارتفاعات و نیز آب گرفتگی معابر شهری مورد انتظار است که به تدریج از دوشنبه شب با افت دما و تغییر فاز بارش‌ها به برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی استان (به ویژه طالقان، ارتفاعات جاده چالوس و دیزین) احتمال ریزش سنگ و ریزش بهمن وجود دارد.

مهدی مهرور اظهار کرد: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان، مبنی بر ورود و فعالیت سامانه ناپایدار و بارشی از اواخر وقت امشب تا اوایل وقت سه شنبه به منطقه البرز مرکزی ضرورت دارد که فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان‌ها در آماده باش کامل باشند.

مهرور با اعلام این خبر اظهار کرد: پیامد ورود سامانه بارشی سرد به استان البرز بارش شدید و ساعتی باران، رعد و برق(در ارتفاعات بارش به صورت باران و برف) و وزش باد گاهی شدید خواهد بود.

وی افزود: اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ نمایند.

مهرور گفت: از انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد.

مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری نیز تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پر شیب به دلیل احتمال ریزش سنگ خودداری کنند و در صورت تردد حتماً زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی بر پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید