مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اعلام کرد:

افزایش 378 کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه

    کد خبر :476716
فرهاد سرخوش

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه مرحله دوم رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به دریاچه ارومیه از امروز آغاز شد، خاطرنشان کرد: وسعت امروز دریاچه ارومیه 2162 کیلومتر مربع است و 378 کیلومتر مربع بر وسعت دریاچه ارومیه افزوده شده است.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه اولین مرحله رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به دریاچه با دبی 70 مترمکعب بر ثانیه به میزان 64 میلیون مترمکعب در دی ماه سال جاری بوده است، افزود: مرحله دوم رها سازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به حجم 130 میلیون مترمکعب با دبی 70 مترمکعب بر ثانیه از امروز 7 بهمن به سمت دریاچه ارومیه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.62 متر است افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 32 سانتی متر افزایش تراز را شاهدیم.

وی، حجم فعلی آب دریاچه را یک میلیارد و 770 میلیون مترمکعب، بیان و خاطر نشان کرد: حجم آب دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 630 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به پروژه اتصال رودخانه زرینه رود به سیمینه رود به منظور انتقال آب به پیکره دریاچه ارومیه تصریح کرد: فاز اول این پروژه در سال 94_95 به طول 25 کیلومتر با هزینه کرد 4.5 میلیارد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه سال آینده آغاز می شود یادآور شد: اولویت امسال ستاد احیا بر انتقال اب از سد سیلوه و زیرشاخه‌های آن به دریاچه ارومیه است که پس از اتمام پروژه، فاز دوم اتصال زرینه رود به سیمینه رود و انتقال آب انجام خواهد شد.

سرخوش ادامه داد: این پروژه با هدف ممانعت از پخش شدن، اتلاف و تبخیر آب و هدایت رواناب‌ها و سیلاب به پیکره دریاچه ارومیه اجرا شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید