شناسایی گلوگاه‌های فساد، اعتماد اجتماعی را افزایش می‌دهد

    کد خبر :476656
فساد، اعتماد اجتماعی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور بر شناسایی به موقع گلوگاه‌های فساد و اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه برای مقابله با آن در دستگاه‌های مختلف کشور، تأکید کرد.

سید حسن موسوی چلک،در حاشیه نشست توجیهی ارزیابی عملکرد و شاخص‌های اختصاصی و عمومی سازمان بهزیستی کشور گفت: موفقیت هر سازمانی برای جلب رضایت کارکنان و تحقق اهداف پیش بینی شده منوط به ارزیابی مستمر عملکرد خودش بر اساس شاخص‌های قابل اندازه‌گیری است.

موسوی چلک با بیان اینکه مدیران و سازمان‌های هوشمند از نظارت نمی‌ترسند اظهار کرد: نظارت کمک می‌کند تا نقاط قوت و ضعف هر سیستم شناسایی شود و بعد نتیجه نظارت به مدیران کمک می‌کند تا عملکرد سازمان را ارتقا ببخشند.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی عملکرد، باید به توزیع بهینه منابع توجه داشت، تصریح کرد: به مدیران سیستم باید بتوانند در برنامه‌ها و سازماندهی‌های خود اولویت بیشتری به نیاز سنجی‌ها و سیاست‌گذاری بر مبنای نیازها دهند و از یافته‌های نظارتی بهره‌برداری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور بر شناسایی گلوگاه‌های فساد و اتخاذ رویکردهای پیشگیرانه برای مقابله با آن تأکید کرد و گفت: پیشگیری از فساد حوزه‌ای است که این روزها در مورد آن صحبت زیادی می‌شود و به افزایش اعتماد اجتماعی در میان مردم کمک زیادی می‌کند.

موسوی‌چلک افزود: رانت، فساد، رشوه، اخاذی، تبانی، پارتی‌بازی، قاچاق، پولشویی و… در هر سازمانی موجب سلب اعتماد مردم و کاهش مشارکت‌های مردمی می‌شود و نابرابری و تبعیض را ترویج می‌کند. در چنین شرایطی مردم نسبت به مدیریت سازمان‌ها احساس خوبی نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: به همین دلیل اگر امروزه در کشورهای اسکاندیناوی رضایت اجتماعی و نشاط بالاست، یکی از مهمترین دلایل آن شفافیت، کنترل فساد و ارتقای سلامت اداری است. فساد اداری و مالی یک مشکل جهانی است و محدود به کشور خاصی نمی‌شود، اما افزایش فساد می‌تواند به طور مستقیم سرمایه اجتماعی را در جامعه کاهش دهد و به روی همبستگی اجتماعی تأثیرات منفی بگذارد.

موسوی‌چلک در ادامه بر شناسایی به موقع فساد اداری تاکید کرد و گفت: بهزیستی نیز تلاش می‌کند تا هرچه بیشتر سلامت اداری خود را افزایش دهد، چنانکه در چند دوره اخیر جشنواره شهید رجایی که مربوط به ارزیابی کشوری عملکرد دستگاه‌های دولتی است، این موضوع را نشان داده است.

به گفته وی، بهزیستی در جشنواره شهید رجایی امسال در ۲۷ استان به عنوان مقام برتر شناخته شد. سال گذشته نیز در ۲۴ استان سازمان بهزیستی به مقام برتر رسید. جلسه اخیر نیز برای هماهنگی‌های لازم با بخش مختلف سازمان بهزیستی انجام شد تا امسال نیز عملکرد این سازمان در جشنواره شهید رجایی منعکس شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید