زاکانی:وقت آتش به اختیاری و اقدام مناسب است/ آتش‌بس جایز نیست؛ بسم‌الله

    کد خبر :47662

علیرضا زاکانی در یادداشتی در واکنش به امضای نخستین نمونه از قراردادهای جدید نفتی که قرار است بعدازظهر امروز میان شرکت نفت ایران و توتال فرانسه به امضاء برسد، نوشت: اینجا موضوعی اصلی است نه فرعی، وقت آتش به اختیار، فریاد کشیدن و اقدام مناسب است و آتش‌بس، هرچند یک‌طرفه جایز نیست؛ پس بسم‌الله.

علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای پیشین مجلس شورای اسلامی و از جمله مهم‌ترین منتقدان دولت، برجام، وزارت نفت و قراردادهای جدید نفتی (IPC) در ابتدای هفته جاری در یادداشتی که در کانال تلگرام خود منتشر کرده بود، با اشاره به شرایط سیاسی کشور پس از اتمام انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم و مقایسه اوضاع امروز با آن‌چه در سال‌های پایانی دهه ۷۰ و مسائل مربوط به کوی دانشگاه تهران شاهد بودیم، نوشته بود که نیاز است اصولگرایان و منتقدان دولت به‌خاطر مصالح و منافع ملی، حتی اگر شده «به‌صورت یک‌طرفه آتش‌بس» اعلام کنند.

همان زمان احمد توکلی دیگر نماینده اصولگرای پیشین مجلس شورای اسلامی و همراه و همگام با چند چهره اصولگرای دیگر به استقبال سخنان آشتی‌جویانه زاکانی رفتند، تا آن‌جا که توکلی در توییتی اعلام کرد که این صحبت‌ها را باید با «آب‌طلا» نوشت. حال در شرایطی که کمتر از ۷۲ ساعت از انتشار این یادداشت و موضع‌گیری‌های پس از آن نمی‌گذرد، علیرضا زاکانی در یادداشتی دیگر حرف‌های ۲ روز قبل خود را پس گرفته است.

موسس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در یادداشت جدید خود که دقایقی پیش در کانال تلگرامش منتشر شد، به موضوع قراردادهای نفتی جدید (IPC) که قرار است برای نخستین‌بار بعدازظهر امروز با یک شرکت بزرگ نفتی اروپایی مورد اسفتاده قرار گیرد، اشاره کرد و در پایان این یادداشت تلگرامی نوشت: دوست‌داران انقلاب اسلامی، عزیزان میهن‌دوست و تلاشگر برای سربلندی ایران، سروران علاقه‌مند به پاکی و صداقت، بزرگواران خیرخواه برای جوانان و آینده این مرز و بوم اینجا موضوعی اصلی است نه فرعی، وقت آتش به اختیار، فریاد کشیدن و اقدام مناسب است و آتش‌بس، هر چند یک طرفه جایز نیست.

علیرضا زاکانی در این یادداشت تلگرامی نوشت:

خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد شرکت توتال قرارداد ۵ میلیارد دلاری با ایران امضاء خواهد کرد.

۱. این قرارداد در قالب IPC یا سری قراردادهای جدید نفتی و گازی با این شرکت بدسابقه و خیانت کار به ملت ایران منعقد خواهد شد.

۲. اینجانب متن هفتاد صفحه‌ای انگلیسی قرار داد IPC را سال قبل در نشستی خبری به اصحاب رسانه دادم و تاکید نمودم، ده‌ها قرار داد ننگین و فساد آلود کرسنت از آن جوانه خواهد زد.

۳. با مطابقت متن اصلی با مصوبه دولت جناب آقای روحانی در خصوص IPC که فقط ۱۳ صفحه بود!!! به خطاهای فاحش آن اشاره کردم و اجرای آن را خیانتی بزرگ در حق منافع ملی خواندم.

۴. طبق معمول رسانه‌ها و افراد بی‌اطلاع، سیاست زده یا قلم به مزد فحاشی را شروع کردند ولی با فراگیر شدن اعتراضات پیرامون این نوع قرارد‌ها، جناب آقای مهندس جهانگیری رسما اعلام کردند، دولت با بررسی مجدد ۱۵۰ اشکال (تعجب نکنید عدد صد و پنجاه درست است) را از متن ۱۳ صفحه‌ای مصوبه دولت رفع کرد‌ ولی پس از آن آقای کاردُر مدیرعامل شرکت نفت رسماً در سخنرانی خود در باشگاه نفت اعلام کرد که اشکالات شکلی رفع شده و روح قرارداد پابرجاست.

۵. با دقت مجدد معلوم شد اشکالات باقی است و اشکالات مبنایی این نوع قرار داد از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به آقای زنگنه تذکر داده شد و درخواست اصلاح صورت گرفت و رهبر فرزانه انقلاب هم در سخنرانی رسمی اعلام کردند که تا این اشکالات رفع نشده دولت قراردادی امضاء نکند.

۶. بنابر اخبار امروز ساعت ۱۵ قرار است که مسئولان شرکت توتال به ایران بیایند و‌‌‌ همان قرارداد معیوب را بدون رفع اشکالات گرفته شده، ازسوی متخصصان به‌ویژه رعایت تذکرات رهبری معظم انقلاب برای فاز ۱۱ پارس جنوبی امضاء کنند.

۷. زشت‌تر اینکه این اقدام غیرقانونی توسط آقای زنگنه در زمانی رقم می‌خورد که فرانسه همه ظرفیت‌های خود را در اختیار خائنان به کشور و داعش‌های ایرانی یعنی گروهک منافقین قرار داده تا علیه ملت ایران توطئه کنند.

۸. امروز مهم‌ترین وظیفه برعهده نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه‌های نظارتی کشور و همه افراد علاقه‌مند به پیشرفت ایران است که باید جلوی این اقدام ناصواب را بگیرند.

۹. در امر آتش به اختیار قرار شد هرکجا قرارگاه و مرکز فرماندهی در کشور مختل بود، جوانان فکور و با همت، اقدامات ابداعی، تمیز و خودجوش خود را انجام دهند و متاسفانه قرارداد IPC محصول این دست اختلالات است. هرکس سکوت کند فردا در برابر نسل‌های آینده ایران عزیز و فرا‌تر از آن در پیشگاه الهی پاسخی نخواهد داشت.

۱۰. دوست‌داران انقلاب اسلامی، عزیزان میهن دوست و تلاشگر برای سربلندی ایران، سروران علاقه‌مند به پاکی و صداقت، بزرگواران خیرخواه برای جوانان و آینده این مرز و بوم، اینجا موضوعی اصلی است نه فرعی، وقت آتش به اختیار، فریاد کشیدن و اقدام مناسب است و آتش‌بس، هرچند یک طرفه جایز نیست.

پس بسم الله.

منبع: ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید