جانشین فرمانده ناجا: گفته اند گرانی گوشت به ناجا ارتباط دارد؛ این چه حرفی است؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۱۶
    کد خبر :476537
جانشین فرمانده ناجا

جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره قاچاق دام ارائه کرد و برخی ادعاها در باره ارتباط افزایش قیمت گوشت با ناجا را رد کرد .

سردار ایوب سلیمانی در نشست تخصصی سالانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در جمع خبرنگاران، درباره قاچاق دام زنده، اظهار کرد: قاچاق، پدیده‌ای است که سال‌ها وجود دارد، اما با توجه به این که در ماه‌های اخیر تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز تغییراتی در آن ایجاد شده است تمرکز ما در برخی از موارد تغییر کرده است و عمدتاً بر روی مواردی همچون خارج کردن از کشور، تمرکز داریم.

وی با اشاره به این که در مورد قاچاق دام زنده موارد نادرستی مطرح شده است که بعضاً با واقعیت فاصله داشته و یا تمام واقعیت نبوده است، در این باره توضیح داد: در سال جاری با علم به این که ممکن است قاچاق دام زنده به خارج از کشور صورت بگیرد، برنامه‌ ریزی‌های خود را انجام دادیم و از اوایل امسال به تمامی رده‌های انتظامی و مرزبانی این موضوع ابلاغ شد.

وی با اشاره به این که در ۱۰ ماهه امسال کشفیات قاچاق دام زنده حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است، در این باره گفت‌: این یعنی حدود ۱۶۴ رأس دام کشف شده است و به عبارتی وزن حداکثری این دام‌ها حدود سه هزار تن گوشت بوده است، طبق برآوردهای ما بیش از ۵۰ درصد از دام قاچاق را کشف کرده‌ایم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سلیمانی تصریح کرد: اگر در بدترین شرایط فرض کنیم که ما به جای ۵۰ درصد حدود یک سوم دام قاچاق را کشف کرده‌ایم این یعنی در بدترین شرایط حدود ۱۰ هزار تن گوشت دام از کشور خارج شده است. این‌ در حالیست که مصرف سالانه گوشت در کشور حدود ۹۰۰ هزار تن است. ۱۵۰ هزار تن گوشت نیز وارد کشور می‌شود و طبق آمارها حدود ۱.۵ میلیون تن نیز تولید دام داریم که برای تولید گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی پرورش می‌یابند. بنابراین اگر رقم قاچاق دام را با رقم مصرف سالانه گوشت مقایسه کنیم نشان دهنده این است که حدود یک درصد از کل سهم گوشت مصرفی قاچاق می‌شود که این عدد یک درصدی طبیعتاً نباید چنین تأثیری داشته باشد که ادعا کنند که سبب افزایش قیمت گوشت شده است. ضمن این که طبق آمارهای ما حدود ۲۵ درصد واردات گوشت افزایش یافته است و ما کمبودی در مورد گوشت نداریم.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از صبحت‌های خود با انتقاد از التهاب‌ها و شایعات مطرح شده در مورد گوشت، خاطر نشان کرد: برخی از دشمنان و افراد ناآگاه به این شایعه دامن زدند که با قحطی گوشت مواجه هستیم. در حالی که چنین مساله‌ای مطرح نبود، ضمن این که ما به این شایعات ورود کردیم چرا که استرس و نگرانی جامعه نیز برای ما هم مهم بود اما گفتند که افزایش قیمت گوشت به ناجا ارتباط دارد این چه حرفی است که زده است. اگر تولید دام کاهش یافته است و یا موارد دیگر ارتباط آن با ناجا چیست، ضمن این که ناجا قاطعانه با قاچاق برخورد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید