اخذ عوارض از کامیون‌های شب‌رو در پایتخت

    کد خبر :476492
وسائل نقلیه باری

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت لایحه اخذ عوارض تردد شبانه وسائل نقلیه باری در محدوده «کامیون ممنوع» را تصویب کردند.

صبح امروز در جلسه شورای شهر که با حضور حناچی، شهردار تهران برگزار شد، بررسی اخذ عوارض از کامیون‌ها و وسایل نقلیه باری ترددکننده در شب، روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و محسن پورسیدآقایی در دفاع از این لایحه گفت: قبلاً مصوب کرده بودیم که کامیون‌های باربری بارانه بگیرند.

وی با بیان این‌که می‌بایست کامیون‌ها برای هر تردد در سطح شهر بارانه بگیرند اما ابزار عملیاتی برای الزام نداریم، اظهار کرد: الان دو ماه است که مصوبه شورای شهر در مورد اخذ بارانه ابلاغ شده، اما رانندگان کامیون‌ها اقدام جدی برای دریافت بارانه نمی‌کنند و فقط روزی ۱۰۰۰ کامیون بارانه می‌گیرند.

پورسید آقایی با بیان این‌که برای الزام کامیون‌ها به دریافت بارانه پیشنهاد دادیم که عوارض جدید اخذ شود، گفت: به این ترتیب که اگر کسی بارانه نگرفت، عوارض تردد شبانه در محدوده مرکزی شهر از وی اخذ می‌شود.

به گزارش ایسنا، هاشمی رئیس شورا با بیان این‌که این چه اسمی است که بر روی این سامانه گذاشتید، چرا که معنی‌اش این است که شب بارانی بار می‌برند، اظهار کرد: باید تا قبل از ۱۵ بهمن‌ماه نرخ عوارض‌ها مشخص شود و این لایحه از آن دسته لوایحی است که باید هرچه سریع‌تر در کمیسیون‌ها بررسی شود و به همین دلیل باید تا سه‌شنبه، بررسی شود.

به گزارش ایسنا، با رأی اکثریت آرا یک فوریت لایحه اخذ عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع پایتخت، در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید