جهانگیری: همه نهاد‌های تصمیم‌گیر باید مقابل ملت پاسخگو باشند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
    کد خبر :476481
جهانگیری

معاون اول رییس جمهوری گفت: همه نهادهای کشور هر تصمیمی که برای آینده و سرنوشت نظام و ایران می گیرند باید مقابل ملت پاسخگو باشند.

به گزارش انتخاب، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز – یکشنبه – در آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی اظهار داشت: نهادهای حاکمیتی امروز مسئولیت مهمی بر عهده دارند؛ پیش نیاز انجام وظیفه مسئولیت همه نهادها این است که در چارچوب قانون عمل کنند و پاسخگوی تصمیماتی که می گیرند، باشند.

وی تاکید کرد: دولت، مجلس، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر کدام به سهم خود در حیطه اختیارات و وظایفشان در برابر تصمیماتی که در مورد سرنوشت یک ملت و کشور می گیرند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: امروز مقطعی نیست که نخبگان ایران نسبت به سرنوشت کشور احساس مسئولیت نکنند، هر جایی که لازم است باید با مردم و مسئولان گفت و گو کرد کمک وکنند و اگر هم لازم شد به حاکمیت هشدار بدهند.

معاون اول رییس جمهوری هشدار باش نسبت به تصمیمات حاکمیت برای آینده کشور را با اهمیت توصیف کرد و گفت: در مقطعی هستیم که مردم حتی اگر اعتراضی هم دارند باید صدای آنها شنیده شود و گفت و گو برقرار بشود و مسایل و مشکلات آنها حل شود.

جهانگیری اضافه کرد: با شرایطی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم در صورتی که مردم به صحنه بیایند می توانیم از مسایل کشور عبور کنیم.

وی گفت و گو بین نخبگان و مردم را حایز اهمیت دانست و بیان کرد: در این شرایط باید ارتباط نخبگان و مردم دقیق تر برقرار شود، بسیاری از مسایل را شاید دولتمردان و حاکمان نتوانند به تفاهم برسند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که نخبگان نقش واسطه دارند تا یک گفت و گوی جدید بین مردم و حاکمیت ایجاد کنند، تصریح کرد: برقراری شرایط گفت و گو الزامات و پیش نیازی دارد که باید زمینه های آن هم مهیا شود.

جهانگیری با مرور تاریخی رویدادهای تاریخی 40 سال گذشته در ایران و منطقه افزود: این دوران بسیار استثنایی بود؛ ایران یک جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت گذاشت، در منطقه نیز هنوز آثار جنگ بزرگ خلیج فارس که آمریکایی ها و کشورها منطقه انجام دادند هنوز هویدا است. آثار جنگی که ناتو و آمریکا در افغانستان به راه انداختند هنوز پا برجا است.

وی یادآور شد: گروه های تروریستی که با کشتار و قتل عام به دنبال نمایش یک چهره خشن و جدیدی از اسلام بودند در منطقه به ویژه در عراق و سوریه حضور داشتند که اگر ایران کمک نمی کرد و با آنها مقابله نمی کرد اکنون در منطقه دارای دولت و حکومت بودند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: در این 40 سال هم در داخل کشور مسایل زیادی را پشت سر گذاشتیم؛ از گردنه های عجیب و غریبی عبور کردیم. اکنون در نقطه ای هستیم که هم فرصت های جدیدی پیش رو داریم و البته تنگناها ، مشکلات و تهدیدهای مختلفی هم روبروی ما قرار دارد.

جهانگیری افزود: با تجارب و داشته هایی که در این 40 سال و فرصت های که از دل این شرایط سخت می توان خلق کرد، قادر خواهیم بود از تنگناها و تهدیدات روبرو عبور و به سمت یک وضع بهتر حرکت کنیم.

اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و برخی معاونان وزیر علوم در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید