ارائه بلیت مسابقات شرط برگزاری تورهای جام جهانی ۲۰۱۸

    کد خبر :47645

معاون گردشگری گفت: اگر آژانسی می‌خواهد تور جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه را برگزار کند باید بلیت شرکت در مسابقات را نیز ارائه کند و گرنه حق استفاده از عنوان جام جهانی را ندارد.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درباره برگزاری تورهای گردشگری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه توسط آژانس‌های مسافرتی به خبرنگار مهر گفت: جام جهانی فوتبال ظرفیتی است که برای کشور میزبان منافعی را به همراه دارد برای بازدیدکنندگان نیز زمانی این مزیت قابل لمس است که بتوانند این مسابقات و جاذبه‌های گردشگری بیشتری را ببینند وگرنه در هر زمانی از سال می‌توان به روسیه رفت و جاذبه‌های گردشگری آن را دید. غیر از این چه دلیلی دارد در محدوده زمانی یک ماهه مسابقات جام جهانی به روسیه سفر کنیم؟

وی افزود: اما اگر در برنامه سفر به روسیه آن هم در زمان مسابقات، دیدن بازی‌ها جزو تورهای گردشگری نباشد هیچ فرقی با بقیه روزهای سال نخواهد کرد جز اینکه ممکن است تورهای گردشگری آن در این زمان گران‌تر شود.

وی درباره اینکه برخی از افراد هیجان بازی‌ها در شهرهای روسیه را نیز جزو جاذبه‌های گردشگری آن کشور می‌دانند گفت: این ظرفیت زمانی معنا پیدا می‌کند که انگیزه دیدن بازی‌ها نیز وجود داشته باشد. در این زمان نرخ خدمات و ارزش افزوده بسیار بالا می‌رود و ممکن است افراد نتوانند آن طور که باید از جاذبه‌های دیگر گردشگری خوب بهره ببرند چون حجم مسافران در این محدوده زمانی بسیار زیاد است.

رحمانی موحد گفت: در نگاه اول اگر کسی می‌خواهد تور گردشگری بفروشد باید انگیزه ایجاد کند و باید بلیت مسابقات را نیز داشته باشد. فیفا قوانینی دارد که همه کشورها از آن تبعیت می‌کنند فیفا یک آژانس را به‌عنوان آژانس نماینده تور گردشگری از میان آژانس‌های دیگر انتخاب می‌کند این انتخاب نیز دست ما نیست.

رحمانی موحد بیان کرد: تجربه سال‌های قبل باعث شد تا فدراسیون خودش این مسئولیت را به عهده بگیرد. البته ممکن است روس‌ها برخی تسهیلات را به آژانس‌های گردشگری بدهند و چون ایران نیز یک جزو بازارهای هدف آن‌هاست ممکن است به چند آژانس گردشگری اجازه بدهد که برای آوردن تور گردشگری به روسیه فعالیت کنند که باز انتخاب آن آژانس‌ها نیز در اختیار ما نیست و از ما هم در این باره سوالی نمی‌کنند. در دوره قبل فدراسیون فوتبال ایران از ما درباره آژانس‌ها سوال می‌کرد.

وی افزود: اگر آژانسی می‌خواهد تور گردشگری فوتبال ۲۰۱۸ روسیه را برگزار کند باید در خدمات این تور بلیت شرکت در مسابقات را نیز ارائه کند وگرنه حق استفاده از عنوان جام جهانی را ندارد. چون مردم را به گمراهی می‌اندازند اما اگر هدف فقط اجرای تور گردشگری است که باید گفت این تور در هر زمان دیگری نیز قابل اجراست. تورهای جام جهانی ۲۰۱۸ را تنها آژانس‌هایی اجرا می‌کنند که به عنوان آژانس رسمی از سوی فیفا انتخاب شده باشند.

رحمانی موحد درباره برگزاری جلسات با دفاتر مسافرتی و یا ابلاغ شرایط برگزاری تورهای جام جهانی به آنها گفت: هنوز در این باره صحبتی نشده است چون ایران به تازگی به جام جهانی راه یافته است. در روزهای آتی با کمک وزارت ورزش این تصمیم گیری ها انجام و جلسات نیز برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید