سخنگوی دولت انتخاب نمی‌شود، زیرا افکار عمومی برای روحانی مهم نیست

  • سیاسی
  • شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۲۱
    کد خبر :476170
سخنگوی دولت

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان با اشاره به کرسی خالی سخنگویی دولت اظهار داشت:برای رئیس جمهور، دولتمردان و اطرافیان آقای روحانی افکار عمومی خیلی مهم نیست.

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در گفتگو با مهر در مورد خالی بودن جای سخنگوی دولت، اظهار داشت: تجربه سیاسی و تاریخی نشان می دهد که یکی از مشکلات و ضعف های بزرگ هر دولتی این است که نتواند ارتباط خوبی بین خودش و افکار عمومی برقرار کند.

وی افزود:در دولت دوم اصلاحات با ایجاد سخنگوی دولت، یکی از تجربه های خوب تاریخی شکل گرفت و همه به این موضوع اذعان داشتند.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان تصریح کرد: به زعم همه رسانه های مخالف دولت و صدا و سیما که بیشتر اپوزیسیون دولت اصلاحات بود، سخنگوی دولت با حضور تمام وقت در عرصه سخنگویی نقش مهمی برای دولت ایفاء کرد.

ناصری خاطر نشان کرد: در دولت اصلاحات سخنگوی دولت جز مسئولیت دبیر دولت مسئولیت دیگری نداشت و تمام وقت در مسئولیت سخنگویی تمرکز بود و توانست علی رغم همه محدودیت ها و مظلومیت ها تصویری خوبی از دولت نشان دهد.

وی همچنین در مورد اینکه چرا با گذشت مدت قابل توجهی از استعفای سخنگوی دولت، رئیس جمهور جایگزینی برای او انتخاب نکرده و دولت بدون سخنگوست؟ گفت: از اینکه در فکر آقای روحانی چه می گذرد؟ اطلاع ندارم اما به نظرم برای رئیس جمهور، دولتمردان و اطرافیان آقای روحانی افکار عمومی خیلی مهم نیست.

ناصری همچنین یادآور شد: جهت تجربه سیاسی دولتی که نتواند ارتباط با افکار عمومی برقرار کند دچار مشکل است.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان یادآور شد: ظاهراً دولت فکر می کند ارتباط دولت با افکار عمومی و یا سخن نگفتن و ارتباط برقرار نکردن تاثیری بر جامعه مدنی نمی گذارد و این از ناحیه سخنگو و از ناحیه خود رئیس جمهور مشهود است.

ناصری با انتقاد به برگزاری نشست های خبری فرمایشی رئیس جمهور، گفت: رئیس جمهور می توانست بیش از این کنفرانس مطبوعاتی با رسانه های داخلی و خارجی برگزار کند و در تلویزیون حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: روحانی می توانست مصاحبه های چالشی را با حضور خبرنگاران و کارشناسان ورزیده شکل دهد چرا که من با مصاحبه های قالبی و دیکته شده از قبل موافق نیستم و برگزاری مصاحبه های چالشی در برنامه های زنده تلویزیون به نفع آقای روحانی است به شرطی که خود او اراده کند و برخی از مشکلات و واقعیات پیش رو را بیان کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید