راه‌اندازی پیشرفته‌ترین سیستم نظارت بر کیفیت هوای جهان در لندن

    کد خبر :476103
آلودگی هوا

محققان اظهار کردند: شبکه نظارت بر کیفیت هوا شامل شبکه‌ای بیش از ۱۰۰ حسگر پیشرفته است که در سراسر لندن مستقر شده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در شهر لندن – پایتخت انگلستان – پیشرفته‌ترین شبکه نظارت بر کیفیت هوا در جهان ایجاد شده است.

طرح بررسی آلودگی هوا با عنوان تنفس لندن(Breathe London) را صادق‌خان – شهردار لندن – ارائه کرده است.

این طرح که شامل شبکه‌ای با ۱۰۰ حسگر پیشرفته تلفن ثابت و همراه است روی تیرهای چراغ برق و ساختمان‌ها نصب شده است و به‌طور مداوم، اطلاعات را از مناطق آسیب‌دیده و حساس مانند مدارس و مهدکودک‌ها در سراسر شهر ارسال می‌کند.

فناوری پیشرفته با تحلیل داده‌های جدید، سطح بی‌سابقه‌ای از جزئیات بحران کیفیت هوا را در لندن فراهم و بینش جدیدی درباره منابع آلودگی ایجاد می‌کند. اطلاعات تولیدی در این شبکه در وب سایت Breathe London برای عموم افراد قابل دسترسی است و از نتایج این طرح می‌توان برای شهرهای سراسر جهان استفاده کرد.

یکی دیگر از گام‌های برداشته شده در این شهر برای کاهش آلودگی، بهره‌گیری از ماشین‌های فشرده‌کننده گرد و خاک روی سطح جاده‌هاست. این دستگاه‌ها با حرکت روی سطح خیابان‌های شهر، گرد و خاک موجود روی آن را برداشته و به این شکل از ورود آن به هوا جلوگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از سیتی‌نیوز، سیاست‌های تشویقی دولت برای خرید و استفاده از خودروهای برقی نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده است. هدف از این سیاست‌ها، افزایش سهم خودروهای برقی در حمل و نقل شهری است. پرداخت درصدی از قیمت خودرو و معافیت از برخی مالیات‌ها را می‌توان نمونه‌هایی از این سیاست‌های تشویقی دانست.

شهردار لندن اظهار کرد: هوای آلوده در لندن یک بحران بهداشت عمومی است که هرساله باعث مرگ هزاران نفر در این شهر می‌شود همچنین عاملی برای افزایش ابتلاء به بیماری‌های ریوی و تنفسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید