جذب سرمایه گذار برایمان مهم است

    کد خبر :47589

فرهاد آذرین مدیر گالری آتبین بیان کرد رویکرد این گالری در سال ۹۶ همچنان حمایت از هنرمندهای جوان است و بیشتر روی شاخه های کلاسیک هنرهای تجسمی با رویکرد پیشرو تمرکز خواهد داشت.

فرهاد آذرین مدیر گالری آتبین درباره فعالیت این گالری در سال ۹۶ به خبرنگار مهر گفت: روال فعالیت گالری آتبین مانند سال های گذشته است. یعنی ضمن اینکه از یک تعداد هنرمند ثابت گالری و نمایشگاه آنها حمایت می کنیم همچنان یکی از اهدافمان حمایت از هنرمندان جوان تر است. در واقع تلاش داریم برای هنرمندان جوان فرصت های جدید ایجاد کنیم.

وی درباره نحوه انتخاب این هنرمندان جوان بیان کرد: معمولا هنرمندان جوان به گالری مراجعه می کنند و یا توسط دیگر هنرمندان به گالری معرفی می شوند. به هر حال این هنرمندان کسانی هستند که سلیقه گالری را می پسندند. ما روی جوان هایی سرمایه گذاری می کنیم که بدانیم آینده ای دارند، حتی اگر در آینده که کارشان به نتیجه رسید دیگر با گالری ما کار نکنند. هر چند این مسئله ما را غمگین می کند.

آذرین درباره سلیقه گالری آتبین اظهار کرد: در طی این سال ها گرچه ما سلیقه یکسان و بدون انعطافی نداشتیم و طی سال های اخیر فیلترهای ارزش های هنری را بیشتر کرده ایم اما نگاه عمده گالری ما روی رشته های کلاسیک هنرهای تجسمی مثل نقاشی و عکس و مجسمه است و گرچه تجربیاتی در زمینه برپایی نمایشگاه های اینستالیشن و ویدئو آرت هم داشته ایم اما معمولا روی هنر معاصر کار نمی کنیم بلکه در حوزه کلاسیک هنرهای تجسمی اما بخش پیشرو آن سرمایه گذاری می کنیم.

وی ادامه داد: این بخش عموما بیشتر مورد توجه مجموعه دار، سرمایه گذار و مخاطب عام است و نگاه ما نیز جذب این سه گروه است. البته اگر بخواهیم نمایشگاهی برپا کنیم که مارکت کوچکی داشته باشد و برپایی آن ریسک اقتصادی داشته باشد باید برای خود گالری تجربه هیجان انگیزی باشد.

این گالری دار با بیان اینکه رویکرد گالری به گونه ای است که نمایشگاه های گروهی را با دقت انتخاب کند، بیان کرد: به نظرم نمایشگاه های گروهی باید با دقت و با برنامه ریزی و تفکر شکل بگیرند. من به عنوان گالری دار دوست ندارم یک نمایشگاه گروهی شکل بگیرد صرفا به این دلیل که ۴ هنرمند با هم دوست هستند و یا چون ۱۰ نفر هستند که از یک دانشگاه فارغ التحصیل شده اند کنار هم مجموعه ای شکل دادند. نمایشگاه گروهی باید موضوع داشته باشد و سبک هنرمندانش به هم نزدیک باشد. معمولا در نمایشگاه های گروهی که برگزار می کنیم یا تم مشترکی وجود دارد و یا تکنیک یکی است.

وی گفت: ما علاقمند هستیم از طرف کیوریتورهای فعالی که با ما همکاری دارند پیشنهادهای جدی در زمینه نمایشگاه های گروهی داشته باشیم.

آذرین درباره وضعیت اقتصادی این روزهای گالری داری بیان کرد: شرایط اقتصادی به طور کلی چندان مطلوب نیست و در این شرایط خرید اثر هنری اولویت اول خریداران نیست. در این شرایط باید توجه کنیم که به نسبت میزان مخاطب تعداد گالری ها بسیار بیشتر است و هر روز هم به این تعداد اضافه می شود. این روزها تمرکز گالری ها در برخی نقاط شهر هم باعث شده روی کار گالری هایی مثل ما که تک هستند و تقریبا در مناطق شمالی هستند تاثیر بگذارد. به هر حال توقع زیادی است با این شلوغی، روز افتتاحیه مخاطبین این همه مسیرهای مختلف را برای دیدن نمایشگاه ها بیایند.

وی درباره امکان جا به جایی مکان گالری نیز گفت: گالری آتبین در ساختمانی قرار دارد که نزدیک به ۷۰ سال سن دارد و توسط پدربزرگم ساخته شده است. در واقع این فضا و انرژی که در آن جاری است و سال هایی که در این گالری برای رونق آن زحمت کشیده ایم هم اهمیت دارد. بخشی از هویت این گالری به همین فضایی است که در آن ایجاد کرده ایم برای همین قرار نیست جا به جا شویم.

وی در انتها از برپایی نمایشگاه آثار ندا تولایی با عنوان «در باب حوا» در حوزه چاپ دستی در تاریخ ۲۳ تیرماه خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید