تهدید فرانسه و هشدار ایران

  • سیاسی
  • شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۵۲
    کد خبر :475727
تهدید فرانسه

وزارت امور خارجه کشورمان به هشدار فرانسه در باره برنامه موشک‌های بالستیک واکنش نشان داده و بار دیگر تاکید کرده جمهوری اسلامی در باره توان موشکی خود مذاکره نمی‌کند.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، روز جمعه به ایران هشدار داد که اگر گفت‌وگوها بر سر برنامه موشک‌های بالستیک بی‌نتیجه باشد، فرانسه آماده اعمال تحریم‌های جدیدی علیه این کشور خواهد بود.

مقامات کشورمان بارها عنوان کرده‌اند که برنامه موشکی ایران جنبه دفاعی دارد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تهدید به اعمال تحریم‌های جدید توسط فرانسه را “خلاف روح حاکم” بر مذاکرات میان دو کشور خوانده است.

قاسمی هشدار داده وضع هر نوع تحریم تازه توسط کشورهای اروپایی “منجر به تجدیدنظر” در نحوه تعاملات با این کشورها خواهد شد.

وزیر امور خارجه فرانسه در همین حال از ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای ادامه تجارت با ایران که به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا صورت می‌گیرد حمایت کرده ولی گفته است که کشورش خواهان محدود شدن برنامه موشکی ایران است.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین مدعی شده است اگر مذاکرات در این مورد به جایی نرسد، ما برای تحریم آماده هستیم و طرف ایرانی هم از این موضوع اطلاع دارد.

با تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های غیرآمریکایی در صورت تجارت با ایران مجازات و از حضور در بازار آمریکا محروم می‌شوند.

کشورهای اروپایی هنوز به برجام متعهد هستند و ایران نیز تا کنون در این توافق حضور دارد اما از این که اروپا به “تعهداتش” در قبال برجام عمل نمی‌کند، ناراضی است.

ایران اخیرا به اروپا در مورد عمل به تعهداتشان هشدار داده‌ و می‌گوید وضعیت نمی‌تواند به این شکل ادامه پیدا کند.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود مدعی شده بود بریتانیا، فرانسه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا در حال بررسی وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران هستند. این تحریم‌ها شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت مسافرت اعضای سپاه پاسداران و افراد مرتبط با برنامه موشکی ایران خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید