واکنش دولت چین به ادعای جورج سوروس درباره رئیس‌جمهور این کشور

    کد خبر :475595
جورج سوروس

با رشد چین در زمینه تکنولوژی و اقتصاد، «جورج سوروس» میلیاردر صهیونیست آمریکایی رئیس‌جمهور چین را خطرناک‌ترین مخالف جامعه آزاد نامیده است.

میلیاردر صهیونیست آمریکایی در حاشیه نشست اقتصادی «داوس» مدعی اتهاماتی علیه «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین شد که واکنش وزارت امور خارجه این کشور را در پی داشت.

به نوشته «رویترز» وزارت امور خارجه چین روز جمعه گفت انتقاد «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی به شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین را «بی‌معنی» دانست. سوروس روز پنجشنبه گفته بود شی جین پینگ «خطرناک‌ترین مخالف» جامعه آزاد است.

به ادعای وی علت این امر این است که چین ثروتمندترین، قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین دولت اقتدارگرای جهان از نظر تکنولوژی است.

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به خبرنگارانی که در خصوص اظهارات سوروس سوال کردند گفت: «امیدواریم آمریکایی‌های ذی‌ربط بتوانند رفتار او را درست کنند تا کوته‌بین نباشد و در مورد پیشرفت چین نظراتی واقعی، منطقی و صحیح داشته باشد».

چین اعلام کرده تا سال ۲۰۲۰ یک «سیستم اعتباری اجتماعی» پاداش و جزا برای افراد و شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد که با استفاده از تکنولوژی می‌تواند رفتارهای فردی، ارزیابی‌های مالی و تخلفات شرکت‌ها را ثبت کند.

به گفته برخی متخصصان، این سیستم می‌تواند در مبارزه با مشکلاتی مانند کلاه‌برداری یا امنیت غذایی کمک کند. برخی نیز آن را با رمان «۱۹۸۴» اثر جرج اورول مقایسه کرده‌اند.

گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی اخیرا لایحه‌ای را طرح کرده‌اند که فروش چیپ‌ها یا سایر سازه‌ها را به «هوآوی»، «ZTE» یا سایر شرکت‌های ارتباطات چینی که تحریم‌ها یا قوانین کنترل صادرات آمریکا را نقض می‌کنند ممنوع می کند.

چین این قانون‌گذاری را بیماری «هیستری» خوانده و اتهامات آمریکا در مورد سواستفاده تجاری را تکذیب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید