بانوان حلقه مفقوده قرآنی شدن جامعه هستند

حاج‌ عبدالباقی با اشاره به اینکه بانوان حلقه مفقوده قرآنی شدن جامعه هستند، گفت: اگر بانوان در خانه و خانواده قرآنی بوده و در امور قرآنی مشارکت داشته باشند این فعالیت‌ها توسعه می‌یابد.

آیین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآأن بانوان امروز بدون حضور مدیران ارشد سازمان اوقاف و امورخیریه در مصلی برگزار شد.

در این مراسم محبوبه حاج‌ عبدالباقی حافظ قرآن کریم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: درجات بهشت به آیات قرآن و توانایی قرائت آن بستگی دارد بر همین اساس قرآن بسته معرفتی کامل است و انسان برای رسیدن به بالاترین درجات قرب الهی نیازمند یادگیری کامل آن است.

وی با بیان اینکه عمل به قرآن کافی نیست، به مراحل عمل به دستورات کلام‌الله مجید اشاره کرد و گفت: وظایف ما نسبت به قرآن از ایمان به قرآن آغاز می‌شود و با احترام، تلاوت، فهم و عمل به قرآن ادامه می‌یابد. کسی که در این دنیا با این بسته معرفتی و نامه خداوند به بشریت همراه باشد گام‌های اولیه را برداشته است.

حاج عبدالباقی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآن آنچه خیلی مهم است حفظ اخلاص است، افزود: حواشی نفسانی ممکن است عمل نورانی را ظلمانی کند بنابراین باید مراقب اخلاص باشیم که آسیب نبیند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه بانوان می‌خواهند خود را به عنوان خادم قرآن به جهانیان نشان دهند، خاطر نشان کرد: حلقه مفقوده قرآنی شدن جامعه، بانوان هستند. اگر بانوان در خانه و خانواده قرآنی بوده و در امور قرآنی مشارکت داشته باشند این فعالیت‌ها توسعه می‌یابد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید