معاون شهردار تهران خبر داد

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی طرح ترافیک ۹۸/اعلام درآمدهای طرح ترافیک۹۷

    کد خبر :475237
درآمدهای طرح ترافیک۹۷

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از ارائه لایحه طرح ترافیک ۹۸ به شورای شهر خبر داد.

محسن پورسید آقایی در جمع خبرنگاران در مورد سرانجام لایحه طرح ترافیک ۹۸ گفت: لایحه طرح ترافیک ۹۸ در هفته گذشته تقدیم کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شد تا بررسی‌های نهایی پیش از مطرح شدن کلیات این لایحه در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشنهادات شهرداری در لایحه طرح ترافیک ۹۸ همانند سال گذشته بود، ادامه داد: در مفاد این لایحه نسبت به سال گذشته تغییری انجام نشده است؛ اما با این حال پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی را ارائه کردیم که البته مبلغ نهایی طرح ترافیک سال آینده توسط اعضای شورای شهر تعیین می‌شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه طرح ترافیک ویژه خبرنگاران نیز امسال، ساز و کارش در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تعیین می‌شود، گفت: ممکن است در حوزه سهمیه خبرنگاران تغییراتی از سوی شورای شهر اعمال شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در مورد درآمدهای حاصل از طرح ترافیک در سال ۹۷ و واریز تنها مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به خزانه شهرداری گفت: تا هفته قبل، مبلغ ۲۰۶ میلیارد تومان از محل طرح ترافیک وصول شده بود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بر اساس قانون ٢٠ درصد این مبلغ باید به توسعه مترو و ۴۰ درصد به سازمان حمل و نقل و ترافیک برای توسعه وسایل حمل و نقل عمومی واریز می‌شد، گفت: ۴۰ درصد باقی مانده نیز به حساب خزانه شهرداری ریخته شد و جزء درآمدهای عمومی شهرداری محسوب می‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: تا الان باید در حساب شهرداری از محل وصول درآمدهای طرح ترافیک مبلغ ۸۱ میلیارد تومان واریز می‌شد که تا کنون ۶۰ میلیارد تومان واریز شده است و دلیل آن هم این است که به دلیل عدم تحقق بودجه سازمان حمل و نقل و مترو مجبور شدیم که بخشی از این درآمدها را برای آنها در نظر بگیریم تا صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود و مابقی را نیز به حساب شهرداری واریز کردیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید