حضور تعدادی از جنگنده‌های ارتش در شمال/ فانتوم‌ها در رزمایش نداجا شرکت می‌کنند

    کد خبر :47506

معاون عملیات نداجا از حضور جنگنده‌های اف-۴ نیروی هوایی ارتش در رزمایش نداجا خبر داد.

دریادار دوم محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش درباره اهداف برگزاری رزمایش دریایی اقتدار و امنیت 96 که از امروز در دریای خزر آغاز شده‌است،‌ گفت: این رزمایش از جمله رزمایشات و تمرینات برنامه ریزی شده سالیانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سطح دریای خزر و ناوگان شمال نداجا در حال اجرا است. در این تمرین انواع یگان‌های شناور،‌ یگان‌های پروازی،‌ یگان‌های تکاور و عملیات ویژه، تیم‌های غواصی گروه‌های امدادی و درمانی تیم‌های آمادی ثابت و سیار، تیم‌های اطلاعات و شنود و ایستگاه‌های رادار و جنگال حضور دارند و تمرینات مشترکی را اجرا می‌کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این رزمایش، اعلام توانمندهای نداجا برای تامین امنیت مستمر و پایدار در سطح دریای خزر و اعلام آمادگی برای همکاری مشترک با سایر کشورهای دریای خزر برای تامین امنیت لازم برای این پهنه آبی و اعلام پیام صلح و دوستی و همچنین انجام آزمایشات و تست‌ها روی سامانه‌های تولید شده داخل برروی انواع یگان‌های شناور و ارزیابی میزان عملکرد آنها،‌ انتقال تجربیات از نیروهای قدیمی و با تجربه به نیروهای جوان بخصوص با توجه به وجود مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور و حضور دانشجویان این مراکز در این تمرین، فرصت خوبی است که آنها بتوانند آموزه‌های تئوری خود را به صورت عملی و ملموس انجام دهند و کسب تجربه کنند.

معاون عملیات نداجا با اشاره به حضور تعدادی از جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در رزمایش اقتدار 96 نداجا، گفت: تعدای از سامانه و یگان‌های پروزای نهاجا مانند جنگنده اف 4 و یگان‌های گشت و شناسایی دریایی و پشتیبانی نزدیک در این رزمایش حضور دارند و تمرینات خود را انجام می‌دهند.

دریادار دوم موسوی ادامه داد: در ادامه رزمایش، ارزیابی خواهیم داشت از عملکرد ستاد و یگان‌های ستادی و ایجاد فضای لازم برای برگزاری رزمایش و کارکنان یگان‌های عملیاتی در به اجرا در آوردن طرح‌ها و دستور العمل‌هایی که برای اینگونه ماموریت‌ها ابلاغ شده است.

**حضور دماوند در رزمایش نداجا

وی درباره نوع یگان‌های شناور حاضر در رزمایش نیروی در یایی ارتش،‌ عنوان کرد: در این رزمایش، ناوشکن دماوند و تعدادی از شناورهای کلاس پیکان و سایر یگان‌های شناور نداجا حضور گسترده ای دارند.

منبع:تسنیم

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید