تلاش «بن سلمان» برای سرنگونی پدرش

    کد خبر :47494

افشاگر مشهور سعودی از تحرکات رو به افزایش در داخل خانواده آل‌سعود برای کنار گذاشتن سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی از سوی پسرش پرده برداشت.

روزنامه کیهان نوشت : کودتای محمد بن سلمان علیه محمد بن نایف و برکناری وی از ولیعهدی باعث شده تا سناریوهای مختلفی از کودتا، تبعید، حصر خانگی و برکناری این روزها در مورد عربستان در رسانه‌ها مطرح شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجتهد شاهزاده افشاگر و معروف سعودی در همین ارتباط اعلام کرده در درون خاندان آل‌سعود تلاش‌ها برای کنار گذاشتن «سلمان بن عبد العزیز»، پادشاه عربستان آغاز شده است.

مجتهد تأکید کرده قرار است از داخل این تحرکات بیانیه‌ای مبنی بر صلاحیت نداشتن «ملک سلمان» برای حکومت صادر شود. در این بیانیه به وضع عقلانی و جسمانی پادشاه استناد شده و در نهایت حکم پادشاهی وی ابطال می‌شود تا بلافاصله محمد بن سلمان به تخت پادشاهی تکیه بزند. به گفته مجتهد، این تحول از خبر حصر خانگی محمد بن نایف ولیعهد پیشین مهمتر است.

پیش از این نیز یک کارشناس صهیونیست با بررسی «اشتباهات محمد بن سلمان» وقوع کودتا در عربستان و حتی تبعید او از این کشور را بعید ندانسته بود. در همین حال خبرهایی هم رسیده مبنی بر اینکه مخالفان سعودی اخیرا ائتلاف « نیروهای معارض در جزیرهًْ‌العرب » را تشکیل داده و تاکید کرده‌اند مقامات آل‌سعود در صورت تغییر ندادن رفتار خود سرنگون خواهند شد! به نظر می‌رسد، اوضاع در عربستان به شدت در هم ریخته است.

این در حالی است که بر اساس گزارش رسانه‌ها، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در ادامه کودتای نرم خود در این کشور قصد دارد به زودی شاهزاده «متعب بن عبدالله» فرزند شاه پیشین را از فرماندهی گارد ملی عربستان عزل ‌کند.

این اقدام در ادامه کودتای نرم ملک سلمان است که اخیرا شاهزاده نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان را عزل و محمد بن سلمان فرزند خود را جایگزین وی کرد. بر اساس گزارش ایرنا، برخی منابع سعودی گفته‌اند «محمد بن سلمان» به خاطر نگرانی از عواقب و پیامدهای این کودتا می‌کوشد کنترل وزارت کشور و گارد ملی را به دست گیرد. این منابع افزودند: «این شاهزاده در میان فرماندهان و کارکنان گارد ملی از محبوبیت زیادی برخوردار است. وی از سال 2010 میلادی این سمت را بر عهده دارد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید