فراهم کردن بستر صادرات محصولات دانش بنیان به هندوستان

    کد خبر :474726

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی با اشاره به سفرشرکت های دانش بنیان به هند گفت: با این سفرها، بستر صادرات به هندوستان و عقد قراردادهای تجاری بین شرکت ها فراهم می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی بی‌رنگ در خصوص جزئیات سفر شرکت های دانش بنیان به هند، گفت: مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، ۹ نفر از نمایندگان شرکت های دانش بنیان را با هدف زمینه‌سازی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور با کمک صادرات محصولات فناورانه، به هند اعزام کرد.

وی افزود: نمایندگان شرکتهای دانش بنیان در نشست های تجاری برگزار شده در کشور هند شرکت کردند. هدف از شرکت در این نشست ها فراهم کردن بستر صادرات به کشور هندوستان و عقد قراردادهای تجاری بین این شرکت ها با همتایان هندی بود.

علی‌مرتضی بی‌رنگ رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی نیز در دوره دیپلماسی فناوری که توسط اندیشکده پژوهش و سیستم های اطلاعاتی برای کشورهای در حال توسعه برگزار شد، در جمعی مشتمل بر ۳۲ نفر از معاونین بین الملل و دیپلمات های ۲۷ کشور جهان در خصوص تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی علم و فناوری سخنرانی کرد.

این اندیشکده که توسط دولت هند حمایت مالی می شود، در انتخاب موضوعات پژوهشی و انتشار نتایج مستقل عمل می کند. اندیشکده در کنار سایر فعالیت های خود به برگزاری دوره های توانمندسازی در زمینه های تجارت بین الملل، همکاری کشورهای جنوب – جنوب، توسعه پایدار و مواردی از این دست اقدام می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید