تمدید بیمه تکمیلی قالیبافان از ماه آینده

    کد خبر :47453

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف با اشاره به تمدید بیمه تکمیلی فرش دستباف از ماه آینده گفت: هزینه ایجاد شغل در تعاونی ها حدود ۱۵ میلیون تومان است درخواست داریم این منابع از کانال اتحادیه به افراد پرداخت شود تا نظارت صورت گیرد.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم،ایجاد اشتغال برای 20 هزار نفر در صنعت فرش یکی از تکالیف مشخص شده در برنامه اشتغالی دولت است. در ابلاغیه‌ برنامه اشتغالی دولت از سوی معاون اول رئیس جمهور به همه دستگاه‌های اجرایی، تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با عنوان «برنامه اشتغال فراگیر در سال 1396» با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان 970 هزار نفر در سال 96 ابلاغ شده است.

در این تصویب‌نامه، «فرش دستباف» در میان رسته‌های منتخب بخش «صنعت، معدن و بازرگانی» قرار دارد و در هدف‌گذاری کمی این بخش برای فرش دستباف تعداد20 هزار شغل جدید پیش‌بینی و تکلیف شده است.

عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف شهری و روستایی ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی فرش دستباف از ماه آینده تمدید خواهد شد گفت: این صنعت ظرفیت ایجاد 20 هزارشغل در سال 96 در این حوزه را دارد. بر همین اساس برنامه ریزی دقیق برای تولید یک کالای کاملاً ایرانی و ملی و صادراتی با حمایت و نظارت دقیق ارگان های مرتبط صورت گرفته است.

بهرامی بیان کرد:این طرح اشتغال‌زایی با هدف کمک به دولت در امر ایجاد اشتغال و افزایش رونق در این بخش تولیدی ارائه می‌شود، بنابراین در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، فرآیند اجرایی تنظیم شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف شهری و روستایی ایران با اشاره جلسه مشترک با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: در آن جلسه طرح ایجاد 20هزار شغل در تعاونی ها را به وزیر ارائه دادیم و به تأکید آقای ربیعی به معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تکلیف شد تا این طرح مورد بررسی قرار گیرد. در نشستی که با معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی داشتیم اجرای این طحر، نحوه ساماندهی، آموزش،تولید،عرضه و فروش و تأمین منابع مالی پس از بررسی مورد استقبال قرار گرفت.

وی بیان کرد: در گام اول اگر بخواهیم ایجاد 20هزار نفر را در دستور کار قرار دهیم دچار مشکل در بحث بیمه خواهیم شد. به همین دلیل در قدم اول ایجاد 1000 نفر را در دستور کار داریم، به تدریج با ایجاد زیرساخت ها و بازاریابی و اخذ سفارش تولید، به این تعداد اضافه و به مرور برای 20هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکننده فرش دستباف شهری و روستایی ایران با بیان اینکه تمام افرادی که در این حوزه مشغول کار شوند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی قرار می گیرند ادامه داد: منابع این طرح می‌تواند از طریق تعامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز ملی فرش ایران، صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، صندوق توسعه ملی با سودهای کم بهره تامین شود.طبق برآورد صورت گرفته برای ایجاد هر شغل در صنعت فرش حدود 15میلیون تومان هزینه لازم است؛ امیدواریم با همکاری دستگاه این منابع در اختیار اتحادیه قرار گیرد تا نظارت کامل و جامع در راستای به هدف رسیدن اشتغال پایدار از سوی این اتحادیه لحاظ شود.

وی با بیان اینکه حدود 14 هزار کارشناس در زمینه صنعت فرش دستباف داریم گفت: این کارشناس ها توانمند هستند و می توانیم با امکاناتی که از طریق بخش تعاون مسیر است، علم و آگاهی این کارشناسان را در جهت آموزش نیروی کار و ایجاد اشتغال با توجه به نیاز بازار کار مهیا کنیم.

بهرامی افزود:درحال حاضر نه بازاریابی مناسبی در حوزه فرش وجود دارد و نه بازار هدف مشخص است. علاوه بر این ایران حضور مستمر در نمایشگاه های بین المللی ندارد. به همین دلیل فرش دستباف در وضعیت رکود و بحرانی به سر می‌برد.فرش دستباف نمادی از اقتصاد مقاومتی است . از یکسو در تهیه مواد اولیه و نیروی انسانی متکی به توان داخل است ؛ از سوی دیگر فرش دستباف چرخه توانمندی در اقتصاد دارد. در مبحث اقتصادی، فرش دستباف از مزیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود مسئولان توجه به آن ویژه داشته باشند . اما در چند سال اخیر حمایت بانک کاهش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید