پنج میلیارد تومان هزینه بازسازی یک پردیس!

    کد خبر :474524

علی سرتیپی با اشاره به اینکه برای بازسازی سالن‌های سینمایی مجموعه پردیس کوروش تاکنون پنج میلیارد هزینه شده است، گفت: افزایش سه برابری قیمت کالاها و تحریم‌هایی که صورت گرفته است کار را برای ما با مشکلاتی مواجه کرد اما با این حال وقتی نگاه صنعتی داشته باشید نمی‌گذارید صندلی سالن خراب شود، اعتراضاتی صورت بگیرد و کیفیت تصویر پایین بیاید بنابراین اقدام به تعمیر و تجهیز کنید.

مدیر پردیس سینمایی کوروش در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به اینکه در حال تجهیز و تعویض تجهیزات سینمایی این پردیس هستند، بیان کرد: کل سالن‌های سینمایی مجتمع کوروش در حال بازسازی هستند و به صورت اساسی تمام صندلی‌ها، کف‌پوش سالن‌ها، امکانات تصویری آن در حال تعویض و تجهیز هستند و این پنج سالنی که در اختیار جشنواره قرار دارند، تا امروز 3 بهمن ماه آماده خواهند شد و دیگر سالن‌ها هم تا پایان بهمن‌ماه تجهیز می‌شوند.

او همچنین گفت: قرار است حدود ۴۰۰ صندلی و دو سالن سینمایی دیگر نیز به این مجموعه اضافه شوند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که می‌گویند تنها چهار سال از عمر این تجهیزات می‌گذرد، آیا واقعا لزومی به تغییرات وجود داشت؟ در پاسخ باید بیان کرد که ما نگاهمان صنعتی است و بر اساس اصول و برنامه مشخصی کار می‌کنیم. وقتی نگاه صنعتی داشته باشید نمی‌گذارید صندلی سالن خراب شود، اعتراضاتی صورت بگیرد و کیفیت تصویر پایین بیاید بعد اقدام به تعمیر و تجهیز کنید، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این کار را انجام دهیم.

علی سرتیپی درباره هزینه‌های انجام این بازسازی‌ها هم گفت: مالک اصلی سینما یعنی گروه صنعتی گلرنگ، در این سال‌ها از درآمد سینما همیشه ۲۰ درصد را برای انجام چنین کارهایی کنار گذاشته است و حالا از پولی که جمع شده دست به چنین اقدامی زده است. پیوند صنعت و هنر اتفاق بسیار مثبت و خوبی است و قطعا باعث جذب بیشتر مخاطبان و اعتماد آنها می‌شود.

او ادامه داد: تاکنون حدود پنج میلیارد تومان برای این بازسازی‌ها هزینه شده است، یعنی تعویض کلیه اقلام که شامل کل کفپوش‌ها، موکت، صندلی، تصویر و دستگاه‌های جدید نمایش می‌شود. این در حالی است که یک ریال هم از جایی مانند موسسه تصویر شهر یا … گرفته نشده و هزینه‌ها به صورت شخصی داده شده است.

مدیر پردیس سینمایی کوروش با اشاره به اینکه ما با دو مشکل اساسی در زمان انجام این بازسازی‌ها مواجه شدیم، گفت: به غیر از صندلی‌ها، دیگر امکانات مانند دستگاه‌های نمایش فیلم، لامپ‌های دستگاه‌ها، از کشورهای خارجی وارد شده‌اند و تحریم‌ها ورود اکثر کالاها را به کشور به سختی مواجه کرد. نکته دیگر افزایش قیمتی بود که به وجود آمد و تقریبا همه چیز به سه برابر قیمت قبلی خود رسید. با این حال اکنون بهترین صندلی موجود را از داخل کشور تهیه کرده‌ایم و کیفیت خوبی دارند این در حالی است که شاید اگر ما می‌خواستیم در شرایط خودش از اسپانیا این کالا را وارد کنیم برایمان ارزان تر تمام می‌شد اما تصمیم گرفتیم از این کالاهای داخلی استفاده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید