ورود به محدوده طرح ترافیک ۳۸ درصد کاهش یافت

    کد خبر :474495

آخرین بررسی‌ها در شرکت کنترل ترافیک تهران نشان می‌دهد که میزان ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک در پاییز امسال نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طبق بررسی مقایسه‌ای آمار ورودی به محدوده طرح ترافیک در بازه‌ زمانی ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر، آمار کل ورودی امسال به محدوده طرح ترافیک نسبت به سال گذشته برای کل شبانه‌روز ۲۲ درصد و در ساعات اجرای طرح ترافیک ۳۸ درصد کاهش را به خود دیده است.

فاصله‌ی زمانی ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر از آن رو برای این مقایسه انتخاب شده است که در دو هفته‌ی ابتدایی مهرماه طرح‌های ویژه‌ای همچون شناور کردن ساعت کاری کارمندان و محدودیت تردد خودروهای باری اجرا شده بود. اما در دو ماه پس از آن، مهمترین عامل موثر بر تغییر وضعیت ترافیک، اجرای طرح ترافیک به شیوه‌ی جدید بوده است.

گفتنی است بارش بیشتر باران و افزایش دما در پاییز سال جاری نیز از جمله عامل ترغیب‌کننده برای استفاده بیشتر از خودروی شخصی بوده است. در چنین شرایطی، کاهش قابل ملاحظه‌ی ورود به محدوده ترافیک را می‌توان نشانه‌ی موفقیت طرح ترافیک جدید در نیل به اهداف خود دانست.
گزارش تهیه‌شده از سوی کارشناسان کنترل ترافیک نشان می‌دهد که بخشی از تقاضای سفر به ساعات پس از اجرای طرح ترافیک منتقل شده و تا نیمه‌های شب نیز ادامه داشته است. بدین ترتیب حالت شب‌مردگی در محدوده سکونتی طرح ترافیک که از جمله پیامدهای سوء اجتماعی طرح ترافیک قبلی بود نیز تا حدی تغییر کرده است.
به گزارش ایسنا، همچنین بر اساس این گزارش، اجرای طرح ترافیک جدید باعث افزایش سرعت ناوگان اتوبوسرانی عادی و تندرو شده است؛ به طوری که در دو ماهه‌ی مورد مطالعه در پاییز ۹۷ سرعت ناوگان عادی به طور متوسط ۷ درصد و سرعت ناوگان تندرو ۱۲ درصد افزایش یافته است.
وضعیت تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی نیز در پاییز امسال در مقایسه با زمان مشابه پارسال، تغییراتی را به خود دیده است، به‌طوری که تعداد کل مسافران ناوگان اتوبوسرانی با ۱ درصد کاهش مواجه بوده و مسافران خطوط عادی 9.5 درصد کم شده‌اند. به نظر می‌رسد با وجود افزایش سرعت رسیدن به مقصد، فرسودگی ناوگان اتوبوس‌رانی بخش خصوصی باعث کاهش مسافران این بخش شده است.
اما در مقابل، طبق گزارش‌های برگرفته از GPS اتوبوس‌های خطوط تندرو (بی‌آرتی) با اقبال بیشتر مسافران روبه‌رو شده و در پاییز امسال نسبت به سال گذشته 5.5 درصد افزایش مسافر را به خود دیده است. برای خطوط تندرو شبانه این افزایش به مراتب بیشتر بوده و تعداد مسافران بی‌آرتی شبانه در پاییز سال ۹۷ حدود ۲۴ درصد بیشتر از سال ۹۶ شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید