احداث پلازا در 3 منطقه تهران/ برگزاری نوروزگاه از راه آهن تا تجریش

    کد خبر :474456

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت: بر اساس ایده یکی از مشاوران، طرح 3 پلازای شهری برای میدان راه آهن در جنوب، باغ فردوس در منطقه یک و برادران مظفر در منطقه 6 مطرح شده که امیدواریم بتوانیم با 3 رویکرد متفاوت آن را اجرایی کنیم. این پلازاهای شهری محل حضور مردم در ایام نوروز خواهند بود.

محمد جواد حق شناس با اشاره به طرح نوروزگاه‌های خیابان ولی عصر (عج) گفت: نوروز متعلق به همه مردم ایران است. به همین منظور به دنبال ایجاد فضا و فرصتی برای شهروندان تهرانی و گردشگرانی که به تهران سفر می کنند، هستیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا مردم ایران و جهان با نوروز و مراسم شادی که در این ایام در پایتخت برگزار می شود، ارتباط تنگاتنگی برقرار کنند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نوروز متعلق به همه فارسی زبانان و اقوام 10 کشور تاجیکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان است، تاکید کرد: نوروز یکی از عوامل پیوند دهنده بین مردم، دولت ها و حکومت های این کشورهاست و از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، حق شناس بیان کرد: بیش از یک دهه است که هفت سین نوروزی حتی در آمریکا ” کاخ سفید” کشوری که به دشمنی با ایران شهرت دارد، پهن می شود، این امر نشان از آن دارد که آیین نوروزی در آن کشور هم گرامی داشته می شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای این دوره شورای شهر استقبال از نوروز به صورت روشن و مناسب است، افزود: سال گذشته از اسفندماه مراسم نوروز خوانی را از خود شورای شهر تهران آغاز کردیم و در ادامه نیز این برنامه در نواحی و مناطق مختلف تهران اجرایی شد.

به گفته حق شناس با همت شهرداران مناطق و سازمان زیباسازی توانستیم با برگزاری نوروزگاه در منطقه مرکزی تهران بلوار کشاورز توجه مردم را به این منطقه معطوف کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه سالهاست که تهران مقصد گردشگران داخلی و خارجی شده است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده در خصوص ضریب اشغال هتل های پایتخت این موضوع نشان می دهد که تهران به نسبت گذشته در جذب گردشگر اقدامات خوبی انجام داده است.

به گفته حق شناس در ایام نوروز بیش از 65 درصد گردشگران درهتل های بزرگ تهران اقامت دارند که این موضوع نشان از ظرفیت جذب گردشگر در ایام نوروز دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان دیدار از تهران در ایام نوروز است، تاکید کرد: نبود ترافیک، پاکیزگی هوا باعث شده که شرایط برای سفر گردشگران به تهران نسبت به گذشته افزایش یابد. در این ایام آسمان شهر تهران همیشه آبی است و می توان از جنوبی ترین نقطه تهران دماوند را مشاهده کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: از همکارانم در شهرداری تهران انتظار دارم تا هر چه سریعتر هماهنگی های لازم را برای برگزاری نوروزگاه ها انجام دهند.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و فرهنگی، سازمان فرهنگی و هنری، شهرداران مناطق 22 گانه و همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران باید در ایام نوروز برنامه‌های شادی که تجربه نیاکان ما بوده و به صورت مناسب و ارزشمندی به ما رسیده را در سطح فضاهای شهری به نمایش بگذارند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه خیابان ولی عصر (عج) یکی از مناطقی بسیار ارزشمند ما با هویت تاریخی، فرهنگی و گردشگری است، گفت: برنامه های شهرداری تهران از میدان راه آهن به عنوان یکی از مهمترین و ارزشمندترین ورودی های تهران آغاز و تا میدان تجریش ادامه خواهد داشت. در این خیابان برنامه ها باید آنگونه که شایسته نام خیابان است، اجرا شوند.

حق شناس به نشست مشترکی که با حضور شهرداران 4 منطقه 1، 3،6 و 11 برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: شهرداران این 4 منطقه ،قطعه های متفاوتی از خیابان ولی عصر(عج) که محل برگزاری طرح نورزگاه است را مدیریت می کنند به همین منظور امیدواریم بتوانیم در این طرح فضاهای مناسبی برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان زیباسازی به موضوع نوروزگاه ها نگاه کلان دارد، افزود: بر اساس ایده یکی از مشاوران طرح 3 پلازای شهری برای میدان راه آهن در جنوب ، باغ فردوس در منطقه یک و برادران مظفر در منطقه 6 مطرح شده که امیدواریم بتوانیم با 3 رویکرد متفاوت آن را اجرایی کنیم. این پلازهای شهری محل حضور مردم در ایام نوروز خواهند بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران اضافه کرد: میدان راه آهن، میدان منیریه، پارک دانشجو، توانیر، ونک، پارک وی، پارک ساعی، پارک ملت، باغ فردوس و میدان تجریش محورهای اصلی نوروزگاه شهر تهران هستند. همچنین همه تقاطع های اصلی مانند سه راه جمهوری، پارک وی، تقاطع ولی عصر با میرداماد، شهید بهشتی و مطهری نیز می‌توانند یکی از محورهای اصلی طرح نوروزگاه باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم امکان حضور هنرمندانی که با خانه‌های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی همکاری دارند در فضاهای شهری تعریف کنیم.

حق شناس تاکید کرد: گذر هنر در خیابان برادران مظفر محور هنرهای تجسمی است به همین دلیل امیدواریم در این منطقه با محوریت فرهنگستان هنر اتفاق مناسب شکل پیدا کند و برای هنر نقاشی، دیوارنگاری و مجسمه سازی فضا و فرصت مناسبی فراهم کنیم.

بر اساس گزارش سازمان زیباسازی شهرداری تهران، حق شناس تاکید کرد: در برنامه پنج ساله سوم شهرداری برای اولین بار در مورد این گذرگاه ها اعضای شورای شهر به اتفاق نظر و رای دادند و قرار شد در این برنامه بحث تقویت این گذرگاه ها ،پهنه ها و میادین اصلی شهر در دستور کار قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید