افزایش ۲۰ میلیارددلاری درآمد‌های نفتی با قراردادهای جدید

    کد خبر :474385

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: بر اساس برآورد‌ها تقریبا ۲۰ میلیارد دلار در نتیجه این قرارداد‌ها افزایش درآمد خواهیم داشت که این افزایش در دو یا سه سال آینده محقق خواهد شد.

درحالی‌که شرکت‌های قدری مانند توتال، با تحریم‌های آمریکا و توان‌سنجی دلواپسان ایران را ترک کردند، وزیر نفت نیز در فکر چاره‌اندیشی برآمد و با همکاری ۹ شرکت داخلی، نگهداشت و افزایش تولید نفت را در دستور کار قرار داد.

به گزارش شرق، این قرارداد‌ها که دیروز در کوشک به امضا رسید، یک میلیارد دلار می‌ارزد و به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، براساس برآورد‌ها تقریبا ۲۰ میلیارد دلار در نتیجه این قرارداد‌ها افزایش درآمد خواهیم داشت که این افزایش در دو یا سه سال آینده محقق خواهد شد. بیژن زنگنه با بیان اینکه چهار درصد کل اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد، افزود: نوسازی تأسیسات نفت را هم در این طرح مدنظر قرار دادیم.

زنگنه تأکید کرد: استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در اجرای این طرح بسیار مورد تأکید است. کمی طرح را به تأخیر انداختیم تا زمانی که با اجرای این طرح‌ها، نفت بیشتر به مدار می‌آید، بتوانیم این نفت را به بازار روانه کنیم.
وی تصریح کرد: اجرای طرح افزایش تولید و توانمندسازی پیمانکاران طرح پیام روشنی به بیگانگان و برخی داخلی‌هاست که تلاش می‌کنند با تحریم در دل مردم نگرانی ایجاد کنند.

او در ادامه با بیان اینکه چهار درصد شش میلیارد تومان به اهداف مسئولیت اجتماعی اختصاص می‌یابد، افزود: ۲۴۰ میلیون دلار (دو هزار میلیارد تومان) برای مسئولیت اجتماعی اختصاص می‌یابد.

زنگنه با تأکید بر اینکه در این طرح‌ها تنها پیمانکاران داخلی و استفاده حداکثر از سازندگان داخلی مدنظر است، گفت: فهرستی از سازندگان داخلی تهیه شده است و پیمانکاران موظف‌اند کالا‌های خود را از آن‌ها تأمین کنند. او افزایش تولید نفت، توانمندسازی پیمانکاران داخلی و ایجاد نشاط را مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های نگهداشت تولید عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین منابع مالی، پیمانکاران با قدرت کارشان را آغاز کنند. اجرای این کار، بسیار مطلوب و در این شرایط آغاز خوبی است و ارزش این طرح‌ها در کنار قراردادی که شرکت نفت فلات قاره پیش‌تر امضا کرده، بیش از یک‌میلیارد‌دلار است.

افزایش ۲۰ میلیارددلاری درآمد نفتی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز گفت: بر اساس برآورد‌ها تقریبا ۲۰ میلیارد دلار در نتیجه این قرارداد‌ها افزایش درآمد خواهیم داشت که این افزایش در دو یا سه سال آینده محقق خواهد شد. تورج دهقانی افزود: مسئله ایجاد اشتغال برای پیمانکاران و سازندگان ایرانی همیشه مورد تأکید وزیر نفت بوده است. از همین روی کارگروهی در این راستا تشکیل شده است و امروز شاهد بخشی از نتایج این فعالیت‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ادامه داد: طرح نگهداشت و افزایش تولید شامل ۳۳ پروژه است که ۲۶ پروژه توسط شرکت مناطق نفت‌خیز، سه پروژه توسط شرکت نفت‌خیز مناطق مرکزی و چهار پروژه توسط شرکت فلات قاره و در هفت استان که شامل کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، فارس و هرمزگان است، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از این قرارداد‌ها نگهداشت و افزایش تولید و نیز ایجاد اشتغال خواهد بود، گفت: ۴۰ درصد پروژه تحت‎الارضی و بقیه سطح‎الارضی است. همچنین میزان سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم تقریبا ۶.۲ میلیارد دلار خواهد بود. نتیجه این اقدامات افزایش ۲۸۱ هزاربشکه‌ای تولید نفت در روز است که موجب می‌شود تولید تجمعی ۴۱۰ میلیون بشکه افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید