تداوم آلودگی در کلانشهرها

    کد خبر :474193

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ناسالم شدن هوای شهرهای بزرگ و پر جمعیت طی روزهای آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، در این باره گفت‌: پیامد این وضعیت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

وی ادامه‌ داد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز -چهارشنبه- در شمال خلیج فارس و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال خوزستان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین فردا -پنجشنبه‌ – این شرایط برای برخی نقاط استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: روز جمعه‌ -پنجم بهمن- در برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده و برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه ، فردا و پس فردا -پنجشنبه‌ و جمعه‌ – در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. طی همین دو روز در استان‌های گیلان و اردبیل افزایش دما همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت جوی پایتخت طی روزهای آینده نیز گفت‌: فردا و پس فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب 11 و یک درجه سانتیگراد و 17 و یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید