گره‌خوردن سرنوشت ریاست قوه قضائیه با آستان قدس؛

گزینه‌های تولیت آستان قدس مشخص شدند/ یک خراسانی عضو خبرگان گزینه جدی جانشینی رئیسی

    کد خبر :473614

با رحلت آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی»، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، رهبر انقلاب در حکمی آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضائیه که سال پایانی مأموریت ده ساله خود در قوه قضائیه را می گذراند، به عنوان رئیس جدید مجمع و همچنین عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند تا زمزمه ها و گمانه زنی ها پیرامون انتخاب رئیس جدید قوه قضائیه قوت بگیرد.

به گزارش تابناک، تاکنون برخی چهره ها برای ریاست قوه قضائیه مطرح شده اند، اما جدی ترین گمانه زنی ها در این رابطه پیرامون انتخاب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس احتمالی و جدید دستگاه قضایی بوده است. حتی در این باره پرسش هایی از دادستان کل کشور، سخنگوی قوه قضائیه و خود حجت الاسلام رئیسی پرسیده شده که تاکنون حداقل پاسخ هیچ کدام از آنها منفی نبوده است.

 

در ارتباط با معرفی تولیت آستان قدس به عنوان رئیس جدید و احتمالی قوه قضائیه تاکنون اخبار زیادی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شده که آخرین آنها مربوط می شود به انتشار خبری در شروع هفته جاری مبنی بر اینکه حجت الاسلام رئیسی در جلسه شنبه مجمع در جایگاه رؤسای قوا نشسته است.

حالا با جدی شدن این موضوع، گزینه های احتمالی به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی در صورت انتصاب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی معرفی شده اند که در این رابطه تاکنون نام پنج تن از روحانیون مطرح کشور شنیده شده است.

از آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام علی محمدی، رئیس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه و آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم اراک در مجلس خبرگان به عنوان گزینه های جدی در این زمینه نام برده شده است.

منابع آگاه از جدی شدن انتصاب آیت الله سید احمد حسینی خراسانی به عنوان تولیت احتمالی و جدید آستان قدس رضوی پس از انتصاب احتمالی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در رأس قوه قضائیه خبر می دهند.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی 59 ساله و متولد فجرآباد از توابع شهر شیروان است. از او با عنوان مجتهد و فقیهی یاد می شود که نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است. او در چهاردهمین اجلاسیه بزرگ حوزه علمیه قم استاد نمونه شناخته شده‌ است.

در سوابق علمی او آمده است: ورود به حوزه آیت الله حکیم شهرستان شیروان در سال 1353، عزیمت به حوزه مشهد در سال 1355 و کسب عنوان طلبه ممتاز در این حوزه، درک محضر علمی آیات حاج میرزا علی آقای فلسفی، مرتضوی و رضازاده و تدریس همزمان در حوزه علمیه و دانشگاه فردوسی مشهد، هجرت به حوزه قم در سال 1364 و حضور در درس آیات عظام وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی، علامه حسن زاده آملی و جوادی آملی و تدریس سطوح عالی و سپس خارج فقه و اصول و کسب تخصص در علوم حدیث، کلام، فلسفه و تفسیر قرآن کریم و تألیف چندین کتاب از جمله بحث اراضی و احیاء موات، شرح خطبه فدکیه و انتشار بیش از پنجاه مقاله علمی در نشریات علمی ـ پژوهشی و تخصصی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید