مذاکره با اروپا به نتیجه نمی‌رسد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۰۶
    کد خبر :473563

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی‌ها در حال حاضر وقت کشی می کنند و می خواهند، ما در حالت معلق باقی بمانیم از این رو باید ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه را تقویت کنیم.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با مهر با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا،گفت: علی‌رغم اختلاف نظر بین آمریکا و اروپا در برخی از مسائل، نباید تصور کنیم که اروپا طرف ماست چرا که آمریکا در حوزه های سیاسی و اقتصادی اروپا نفوذ بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها بارها گفته اند که برجام را به علت مسائل اقتصادی نمی خواهند و صرفا به جهت ابعاد امنیتی خواهان ادامه برجام هستند،افزود: بحث ما هم این است که اگر قرار است شما با برجام امن تر شوید، باید هزینه آن را هم بپردازید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: از زمان خروج آمریکا از برجام، اروپایی ها هیچ گونه اقدام عملی انجام نداده و از موضع ارائه بیانیه و اظهارنظر خارج نشده‌اند و در حال حاضر هم وقت کشی می کنند و می خواهند که ما در حالت معلق باقی بمانیم.

جمالی نوبندگانی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی ما باید دیپلماسی اقتصادی مان را با همسایگان تقویت کنیم،گفت: به موازات مذاکرات با اروپا که به احتمال زیاد هم نتیجه ای برای ما نخواهد داشت، باید ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه را تقویت کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید