مثلث مدیران ارشد وزارت صنعت در خودروسازی / علت رفتار منفعلانه وزارت صنعت در خصوص خودروسازان چیست؟ +اسناد

    کد خبر :473248

بعد از افزایش رسمی قیمت خودرو توسط خودروسازان این سوال در افکار عمومی به وجود آمده است که چرا وزارت صنعت در خصوص عملکرد نه چندان مناسب خودروسازان منفعلانه رفتار می کند؟!

در حال حاضر مردم و خصوصا قشر متوسط جامعه از افزایش قیمت خودرو های پرتیراژ و البته بی کیفیت بسیار گلایه مند هستند و این نارضایتی ها در هفته های اخیر به دفاتر فروش ، نمایندگی های خودرو سازان و حتی مقابل مجلس هم کشیده شده است .

در این شرایط ،اینکه وزارت صنعت چرا در مقابل رفتار های عجیب و غریب خودروسازان اعم از قیمت گذاری های بی محابا ، عدم تحویل خودرو به مشتریان ،زیان های سالیانه و دهها مشکل اساسی دیگر منفعلانه رفتار می کند سوال مهمی است که پاسخ آن را بایستی در برخی بده بستان های مدیریتی جستجو کرد.

به نظر می رسد یکی از دلایل این رفتار، منافع مشترک ایجاد شده بین بدنه وزارت صنعت و خودروسازان است که باعث ضعف بزرگ در فرایند مدیریتی خودروسازان و عدم کنترل مناسب آنها شده است .

به طور حتم انتصابات فرمایشی یکی از تجلی گاه های این منافع مشترک می باشد که بیشتر در لایه های میانی و شرکت های تابعه خودرو سازان نمایان است ولی از چشم نهادهای ناظر پنهان مانده است .

وقتی به اعضای هیئت مدیره شرکت های تابعه خودروسازان می نگریم اسامی مدیران ارشد وزارت صنعت در ساختار مدیریتی آنها به خوبی مشهود است. به طور مثال می توان به سه مدیر ارشد وزارت صنعت اشاره نمود.

یکی از این افراد،”میرصالح سیدزاده اقدم”، مدیرکل امور مجلس وزارت صنعت است. طبق اسناد رسمی، وی از 20/10/1396 تاکنون به نمایندگی از شرکت تام ایران خودرو به عضویت هیئت مدیره شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو است.

بهزاد اعتمادی، معاون حمل و نقل ایدرو، دیگر مدیر ارشد وزارت صنعت است که طبق اسناد از 10/8/1394 تاکنون به نمایندگی از شرکت ایران خودرو خراسان، عضو هیئت مدیره شرکت تام ایران خودرو بوده است.

3
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمد حداد واقع گفت:

    با سلام و احترام مصاحبه آقای فواد صادقی با سایت انتخاب را خواندم بعنوان یک شهروند از جدیت و تلاش ایشان و مجموعه بازتاب متشکرم.
    علت اصلی رفتار منفعلانه وزارت صنعت با خودروسازان حضور افراد بانفوذی چون آقای خان کرمی ( معاون فروش ) است که حمایت جدی نهاد ریاست جمهوری را بهمراه داشته از طرفی فرزند محافظ شخصی آقای روحانی بنام آقای برازجانی نیز مدیر فروش ایساکو است. اینکه ایران خودرو حدود ۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد ناشی از سوء مدیریت است همین گروه چند سال قبل مدیران ایران خودرو دیزل بودند و بعد از ویران کردن آن مجموعه به ایران خودرو کوچ نمودند.

  2. حامد كاظمي گفت:

    خيلي ممنون از اطلاع رساني و شفاف سازي سايت بازتاب. حالا سوال اينجاست كه براي جلوگيري از ادامه تضييع حقوق مصرف كننده و ابطال اين احكام آيا اقدامي خواهد شد؟

  3. زهرا گفت:

    بایستی ریشه فساد در تمامی بخش ها بخصوص بنگاه اقتصادی ایران خودرو و سایپا خشک شود در غیر اینصورت صنعت به این عزمت از حرکت باز ایستاده و میلیون ها نفر گرفتار فقر و بی پولی خواهند شد. افراد زیادی وابسته در پست های مدیریتی هستند که این بنگاه اقتصادی را سیاسی نمودند اند اگر لازم شد نام تمامی آن ها را ارائه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید