تمهیدات سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای نوروز ۹۸

    کد خبر :473204

قائم مقام سازمان زیباسازی شهرداری تهران از برگزاری رویداد بهارستان در سه بخش دیوارنگاری، آثار محیطی و جشنواره تخم مرغ‌های نوروزی در ایام نوروز ۱۳۹۸ خبر داد.

سید مجتبی موسوی در حاشیه همایش “نقش رنگ در منظر شهر” در جمع خبرنگاران در خصوص تمهیدات سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای ایام نوروز گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال به رسم سال‌های گذشته طرح‌هایی با عنوان پیشواز از نوروز در شهرداری تهران عملیاتی می‌شود امسال نیز چهارمین دوره رویداد بهارستان از هم اکنون آغاز شده است.

وی افزود: دیوارنگاری، آثار محیطی و جشنواره تخم مرغ‌های نوروزی سه بخش چهارمین دوره رویداد بهارستان امسال را تشکیل می‌دهد. در حال حاضر فراخوان بهارستان اعلام شده است و هنرمندان جهت ثبت نام اقدام کردند که خوشبختانه تا کنون از آن استقبال خوبی انجام شده است.

موسوی ادامه داد: شورای هنری رویداد بهارستان آثار هنرمندان را در هر سه بخش داوری می‌کند ودر نهایت آثار برگزیده هنرمندان در اسفند ماه در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته خواهد شد. هنرمندان آثار خود را در حدی در بخش‌های رویداد بهارستان در بهمن ماه اجرایی خواهند کرد و آثار برگزیده در ایام نوروز برای فضاسازی شهر تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به همایش نقش رنگ در منظر شهری گفت: با توجه به اینکه مکرر اعلام می‌شود تهران شهری است که رنگ ندارد و خاکستری شده است سازمان زیباسازی اگرچه در رویدادهای قبلی نیز بر استفاده از رنگ تاکید بسیار کرده اما برای بهارستان امسال موضوع بهره گیری از رنگ را به عنوان رویکرد محوری قرار داده است به شکلی که شعار «بهارستان رنگی‌شهر» قرار داده شده است تا استفاده خلاق از رنگ داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: فراخوانی برای طراحی هفت سین حجمی داده شده تا پس از ارسال آثار هنرمندان و انتخاب برگزیده‌ها ۳۰ هفت سین در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته شود. فراخوان نقاشی شهری نیز انجام شده است که پس از داوری آثار هنرمندان قطعا برگزیده‌های این بخش نیز در پایان اسفندماه در سطح شهر به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، قائم مقام سازمان زیباسازی شهرداری تهران در خصوص اقدامات این سازمان برای ایام فاطمیه نیز گفت: در این ایام سازه‌ها و بیلبوردهای شهری، طرح‌های گرافیکی مرتبط با این موضوع خاص را به نمایش خواهند گذاشت البته با توجه به همزمانی ایام فاطمیه با ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌هایی مرتبط با ایام دهه فجر تهیه شده است که همزمان با طرح‌های ایام فاطمیه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: سازمان زیباسازی ظرفیت حداکثری خود را برای نمایش طرح‌های مرتبط با ایام فاطمیه در دهه دوم انجام خواهد داد و اکران وسیعی در این دهه خواهیم داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید