بار دیگر تجمع اعتراض‌آمیز پلاسکونشینان

    کد خبر :47287

کسبه پلاسکو صبح امروز بار دیگر در مقابل بنیاد مستضعفان که مالکیت این ساختمان را بر عهده داشته، تجمع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های گذشته این حداقل پنجمین تجمع پلاسکونشینان به منظور پیگیری مشکلاتشان محسوب می‌شود. اکنون به گفته برخی کسبه حاضر در این تجمع عمده خواسته و مطالبه این افراد پیگیری عملیات بازسازی ساختمان پلاسکو و مقاوم‌سازی بخش باقی مانده آن به شمار می‌رود. طبق اظهار این افراد اکنون بخشی از ساختمان پلاسکو که بدون آسیب باقی مانده، به دلیل مطرح شدن بحث‌هایی مانند مقاوم‌سازی، تعطیل بوده و کسبه امکان فعالیت‌ در واحدهای خود را ندارند. بر همین اساس خواسته این افراد آن است که علاوه بر آغاز روند بازسازی برج پلاسکو افراد صاحب ملک در بخش شمالی این پاساژ هم بتوانند پس از مقاوم‌سازی به واحدهای خود بازگشته و کسب و کار خود را دنبال کنند.

در این میان معترضان گلایه‌های متعدد داشته و از وعده‌های بی‌سرانجامی که مسئولان بنیاد مستضعفان به آنها داده‌اند، انتقاد دارند. آنها می‌گویند بنیاد هر بار که ما پیگیر بحث ساخت مجدد پلاسکو می‌شویم، به ما می‌گوید که به عنوان مثال پارکینگ مجاور را نیز خریداری کرده تا با شرایطی بهتر این ساختمان را بازسازی کند اما در عمل هیچ گونه اتفاقی نیفتاده و حتی تقاضایی برای دریافت جواز ساخت هم از سوی بنیاد مستضعفان صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز طی هفته‌های گذشته رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان با اشاره به تجمع‌های متعدد اهالی پلاسکو، گفت: طی روزهای اخیر کسبه پلاسکو مقابل شهرداری منطقه، بنیاد مستضعفان، دادستانی و ساختمان پلاسکو جمع شده و اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود اعلام کرده‌اند، چراکه هنوز تکلیف ساخت ساختمان جدید مشخص نیست و همچنین حتی یک نفر از کسبه پلاسکو هم موفق به دریافت وام از سوی بانک‌های مختلف نشده‌اند.

مجتبی درودیان در خصوص آخرین وضعیت کسبه پلاسکو و دلیل تجمعات آنها اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته بسیاری از وعده‌های کوچکی که به پلاسکونشینان داده شده بود عملیاتی نشد و اکنون کسبه نگران هستند که در آینده نیز وعده‌های مهم‌تری مانند ساخت مجدد این مرکز عملیاتی نشود.

وی افزود:از سوی دیگر در مورد سود وام‌های بانکی در گذشته اینگونه اعلام شده بود که وام‌ها سودی ۹ درصدی خواهند داشت اما اکنون این رقم به ۱۸ درصد رسیده است.

همچنین پیش از این کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان و دادستانی تجمعات اعتراضی کردند تا به گفته خودشان “تکلیف‌شان هر چه سریع‌تر مشخص شود و بدانند چه وقت و چگونه واحدهای تجاری خود را در ساختمان بازسازی شده پلاسکو تحویل می‌گیرند”. اما رئیس بنیاد مستضعفان به ایسنا گفت: مرجعی که می‌تواند سرقفلی‌هایی ساختمان پلاسکو و صاحبان آن را به بنیاد معرفی کند، مرجع قضایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید