قاسمی: خبر احضار کاردار ایران در آلمان نادرست است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ۸:۲۹
    کد خبر :472523

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر احضار کاردار ایران به وزارت خارجه آلمان گفت: من این خبر را تأیید نمی کنم.

«بهرام قاسمی» بامداد دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در این باره افزود: کاردار موقت جمهوری اسلامی ایران به منظور دیگری و با درخواست سفارت ایران به وزارت امور خارجه آلمان رفته و اساساً بحث احضار از بنیان نادرست است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر به اتهام زنی های امنیتی برای تخریب روابط دیرینه ایران و اروپا اشاره کرد و گفت که این اقدام های دشمنان و معاندان، تعجب برانگیز نیست.

وی، ضمن رد هرگونه ارتباط ادعای مطرح شده توسط برخی رسانه های آلمانی مبنی بر دستگیری یک تبعه افغان- آلمانی به اتهام جاسوسی برای ایران، اظهار کرد: از شنیدن این خبر در بحبوحه اتهام زنی های امنیتی ناروا و طراحی شده توسط آنانی که به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس هستند، تعجب نمی کنیم.

قاسمی تصریح کرد: بارها گفته ایم روابط کهن و دیرینه ایران و بسیاری از کشورهای اروپایی بویژه اعضای اروپایی برجام، دشمنان و معاندانی دارد که از هر کوشش، اتهام و ادعایی برای تیره کردن این روابط فروگذار نمی کنند.

یک نشریه آلمانی بتازگی مدعی شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) جاسوس ایران در ارتش آلمان را لو داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید