«آکسیوس» افشا کرد؛عامل اصلی مخالفت پنتاگون با درگیری نظامی با ایران

    کد خبر :472517

تارنمای آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی نوشت‌: ترامپ در سال اول ریاست‌ جمهوری‌اش که هنوز تحت تاثیر سخنرانی‌ها و هیجانات انتخاباتی بود، مکررا از قایق‌های تندرو ایران در خلیج فارس ابراز نارضایتی کرده و از اطرافیانش خواسته بود طرح‌هایی برای منفجر کردن این قایق‌ها تهیه کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از کیهان؛آکسیوس دراین گزارش می‌افزاید «ترامپ نمی‌توانسته درک کند که چرا ارتش آمریکا این قایق‌های تندرو کوچک و تهاجمی را غرق نمی‌کند تا مایه تحقیر و نشانه ضعف آمریکا تلقی نشود. بنا به گفته برخی منابع در کاخ سفید، ترامپ درباره قایق‌های ایران گفته بود: «این قایق‌ها می‌آیند، واقعا سریع وارد می‌شوند و واقعا نزدیک می‌آیند. و شاید هم مواد منفجره حمل می‌کنند. ما که نمی‌دانیم. آیا شما می‌توانید این را باور کنید؟ ما هم هیچ کاری نمی‌کنیم؟ چرا ما آن‌ها را غرق نمی‌کنیم؟».

در ادامه این گزارش آمده است «منابع آگاه می‌گویند مشکلی که وجود داشت این بود که چنین پاسخ بی‌تناسبی از سوی ترامپ می‌توانست به سرعت به جنگ با ایران گسترش یابد. وزارت دفاع، هرگز چنین طرح‌هایی را برای حمله به قایق‌های ایرانی آماده نکرد».

آکسیوس بیش از این توضیح نمی‌دهد که مقامات آمریکایی به ترامپ چه گفته‌اند؛ اما آنچه اتفاق افتاده این است که آخرین بار همین یک ماه قبل، وقتی ناو بزرگ آمریکا بعد از چند ماه به خلیج فارس بازگشت توسط قایق های تندرو ایرانی احاطه شد، هشدار برای رعایت آداب این آبراه و حریم دریایی ایران دریافت کرد، و به واقعیت تن داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید