ایران ۲ – عمان صفر؛ جدال کی‌روش و لیپی در یک چهارم نهایی

  • ورزشی
  • یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ۲۲:۲۷
    کد خبر :472473

تیم ملی ایران با شکست دو بر صفر عمان به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اسیا صعود کرد.

به گزارش ایسنا، از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی ایران از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به مصاف تیم ملی عمان رفتند که شاگردان کی‌روش با زدن دو گل، صعودشان به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها را قطعی کردند.

در این دیدار برای تیم ملی ایران جهانبخش و دژاگه (پنالتی) گل زدند و علیرضا بیرانوند نیز توانست در دقیقه دوم بازی پنالتی عمان را مهار کند.

ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چین می‌رود.

گزارش نیمه نخست

در ثانیه ۵۵ و روی ضد حمله تند و تیز عمان، صالح الیحیایی با بیرانوند تک به تک شد که حسینی با خطای پنالتی او را متوقف کرد تا در ابتدای بازی شوک بزرگی به تیم ملی وارد شود. داور علاوه بر اعلام پنالتی، مدافع ایران را نیز با کارت زرم جریمه کرد.

در دقیقه دوم این دیدار مبارک پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه او را علیرضا بیرانوند به کرنر فرستاد.

در دقیقه پنج، بازیکنان ایرانی در تلاش برای پاسخ به پنالتی عمان، حمله‌ای را تدارک دیدند که شوت آزمون با اختلاف اندک از کنار دیرک دروازه عمان راهی اوت شد.

بعد از مهار پنالتی عمان، شاگردان کی‌روش جریان بازی را در اختیار گرفتند اما دفاع منسجم عمان مانع از پیشروی بازیکنان تیم ملی به سمت دروازه الروشایدی شد.

در دقیقه ۱۹، روی ارسال اشکان دژاگه از روی ضربه ایستگاهی، توپ در داخل محوطه شش قدم به پای مدافع عمان خورد و با اختلاف اندک راهی کرنر شد.

در دقیقه ۲۴، اشکان دژاگه با ضربه بازیکن عمان در داخل محوطه جریمه سرنگون شد اما داور به دلایلی این برخورد را خطا ندانست و با اعتراض بازیکنان ایران مواجه شد.

در دقیقه ۲۵، روی کار گروهی و پاس خوب آزمون در داخل محوطه جریمه به طارمی، ایران صاحب موقعیت گل خوبی شد اما ضربه طارمی فاقد دقت لازم بود و راه به دروازه فائض نیافت.

گل: در دقیقه ۳۱، روی پاس مجید حسینی و اشتباه مسلمی، جهانبخش در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت و با زیرکی گل نخست ایران را وارد دروازه عمان کرد.

در دقیقه ۳۹، مهدی طارمی با سماجت زیاد توانست در داخل محوطه جریمه بازیکنان عمان را مجاب به انجام خطای پنالتی کرد.

گل: در دقیقه ۴۱ اشکان دژاگه ضربه پنالتی را به وسط دروازه الروشایدی زد و گل دوم ایران رقم خورد.

در دقیقه ۴۳، علیرضا بیرانوند شوت محکم و ناگهانی بازیکن عمان را از داخل چارچوب دروازه در آورد.

در دقیقه ۴۴، پاس بسیار زیبای علیرضا جهانبخش از فاصله حدودا بیست متری در داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ضربه چیپ این بازیکن روی تور دروازه الروشایدی فرود آمد تا بهت و حسرت بازیکنان و مربیان ایران را به دنبال داشته باشد.

گزارش نیمه دوم

سردار آزمون در موقعیت بسیار مناسبی شوت خود را به آسمان زد و نتوانست گل سوم ایران را به نام خود رقم بزند.

در دقیقه ۵۷، پاس بلند اشکان دژاگه، پشت سر مدافعان عمان به طارمی رسید که ضربه محکم او توسط فائض مهار شد و به کرنر رفت.

در دقیقه ۶۴، الغسانی می‌توانست با ضربه سر دروازه بیرانوند را باز کند که ضربه او با اختلاف اندک به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۳، سردار آزمون با اضافه کاری در داخل محوطه شش قدم عمان، توپ را لو داد و فرصت گلزنی از دست رفت.

در دقیقه ۸۷، همکاری سردار آزمون و مهدی طارمی تبدیل به فرصت گلزنی بسیار خبوی شد اما طارمی با بی دقتی توپ را به جایی زد که دروازه‌بان حریف حضور داشت.

این دیدار در نهایت با دو گل به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری (کارت زرد)، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش (روزبه چشمی ۷۰)، سید مجید حسینی (کارت زرد)، سردار آزمون (مسعود شجاعی ۸۹)، اشکان دژاگه (سامان قدوس ۷۹) و رامین رضاییان.

ترکیب عمان: فائض الروشایدی، محمد المسلمی (کارت زرد)، راعد ابراهیم، سعد سهیل، احمد کانو (محسن الخلید ۸۱)، خالد البریکی، جلیل الیهمدی، محسن الغسانی (محمد الغسانی ۸۷)، علی بوسعیدی، صالح الیحیایی و حارب السعدی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید