افزایش دما در سواحل خزر و بارش باران در برخی مناطق کشور‌

روز آینده در غرب، شمال غرب، سواحل غربی خزر و دامنه‌‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی، ابرناکی، رگبار و باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود؛ بارش‌ها در مناطقی از کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان و شمال قزوین شدت بیشتری دارد.

براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز و اوایل وقت فردا در سواحل خزر افزایش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در سواحل غربی خزر و اردبیل گاهی با وزش باد شدید جنوبی همراه است.

بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور، افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی با وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

روز آینده در غرب، شمال غرب، سواحل غربی خزر و دامنه‌‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی، ابرناکی، رگبار و باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها در مناطقی از کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان و شمال قزوین شدت بیشتری دارد.

از اواخر وقت روز دوشنبه و روز سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی در استان‌های ساحلی خزر بارش باران، وزش باد و کاهش 10 تا 15 درجه دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در این مدت مواج خواهد شد.

روز سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال شرق و نواحی مرکزی کشور نیز ابرناکی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد که از بعدازظهر سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود و بارش‌ها در این روز در دامنه‌های البرز در استان‌های مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال سمنان، شمال البرز و خراسان شمالی شدت بیشتری خواهد داشت.

روز سه‌شنبه‌ بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید‌ مواج است؛ همچنین بعدازظهر امروز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گردوخاک همراه خواهد بود.

خروجی مدل‌های هواشناسی بیانگر نفوذ جریان‌های شمالی و افزایش سرعت وزش باد بر روی دریای خزر از بعدازظهر روز دوشنبه است که به سبب آن از بعدازظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه دریای خزر مواج و توفانی پیش‌بینی می شود، ارتفاع موج در این مدت بین یک و نیم تا  2 متر برآورد می‌شود از اینرو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، ماهیگیری و شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق ذکر شده به عمل آید.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، بعدازظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 29 و 18 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 31 فروردین‌ماه امسال 191.9 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 211.7 میلی‌متر بود. بنابراین تا این لحظه بارش سال جاری 90.6 درصد بارش سال گذشته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید