افزایش ارتباطات صنعتی ایران و آلمان

    کد خبر :47223

 

مدیر اتحادیه سازندگان ماشین آلات آلمانی گفت: به دنبال لغو تحریم های ایران و از زمانی که ایران و آلمان شروع به از سر گیری روابط اقتصادی سنتی خود کرده اند، شاهد افزایش روابط بخش های صنعتی دو کشور بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری ترند، یک فعال صنعتی آلمانی گفت، به دنبال لغو تحریم های ایران و از زمانی که ایران و آلمان شروع به از سر گیری روابط اقتصادی سنتی خود کرده اند، شاهد افزایش روابط بخش های صنعتی دو کشور بوده ایم.

به گزارش  بازتاب به نقل از تسنیم، ویلفرد شافر، مدیر اتحادیه سازندگان ماشین آلات آلمانی گفت: «بانک های منطقه ای با همکاری بانک ایرانی-اروپایی هاندلز بانک ای جی در حال حمایت از شرکت های صادر کننده کالا به ایران هستند. بنابراین این مبادلات به شکلی مستمر توسعه خواهد یافت.»

وی افزود: «طبیعتا ما به شکلی مستمر در حال مذاکره با وزارت اقتصاد و سازمان کنترل صادرات آلمان هستیم تا هر آنچه در توان دارند برای کاهش مقررات و حمایت از صادرات به ایران انجام دهند.»

هفته گذشته، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در سفر به آلمان خواستار تعمیق روابط تجاری کشورش با آلمان شد.

ظریف در دیدار با برجیت زیپریس، وزیر اقتصاد آلمان گفته بود، ایران یک شریک مناسب برای آلمان در زمینه تولید کالاهای مشترک و صدور آنها به دیگر کشورها خواهد بود.

حجم مبادلات دوجانبه بین ایران و آلمان به حدود 3 میلیارد دلار می رسد.

آلمان قبل از تشدید تحریم ها علیه ایران در اوایل سال 2010 بزرگترین شریک تجاری ایران محسوب می شد. آلمان اولین کشوری بود که بعد از لغو تحریم ها یک هیئت اقتصادی بزرگ را به ایران اعزام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید