کمربند رصد افسردگی کودکان ابداع شد

    کد خبر :472171

محققان نوعی کمربند مجهز به حسگرهای مختلف ابداع کرده اند که می تواند افسردگی را در کودکان کمتر از ۶ سال ردیابی کند.

طبق تحقیقات جدید، کمربندهای هوشمند و متصل به اینترنت می توانند به شناسایی بیماری های روحی مانند اضطراب و افسردگی در کودکان زیر ۶ سال کمک کنند.

هرچند رصد برخی حالات کودکان از جمله اضطراب و افسردگی مشکل است، اما از هر ۵ کودک، یک نفر به این اختلالات مبتلا است. وجود چنین اختلالاتی در کودکی به افسردگی در بزرگسالی منجر می شود، بنابراین رصد زودهنگام آن مزایای فراوانی دارد.

درهمین راستا پژوهشی در دانشگاه ورمانت از حسگرهای پوشیدنی به شکل کمربند استفاده شد که به یک برنامه رایانشی متصل است. این برنامه نیز مجهز به هوش مصنوعی است و به محققان اجازه می دهد رفتار کودکان را بررسی کنند. به طور دقیق تر این گجت پوشیدنی با ردیابی حرکات غیر معمول وجود افسردگی در کودک را زودتر از حد معمول رصد می کند.

طی این پژوهش، محققان کودکان را مجهز به کمربندی هوشمند کردند که چگونگی حرکت آنان را بررسی می کرد. در مرحله بعد این اطلاعات به کارگرفته شدند تا با اجرای سناریویی کوتاه کودکان را شگفت زده کنند.

کودکان وارد اتاقی شدند که محفظه کاملا پوشیده در آن قرار داشت، سپس ناگهان پوشش محفظه برداشته می شد و زیر آن یک مار پلاستیکی اسباب بازی در محفظه ای شیشه نمایان می شد. کودکان مبتلا به اختلال افسردگی نسبت به کودکان عادی بیشتر از این وسیله می ترسیدند.

گجت های پوشیدنی مختلف مانند ساعت های هوشمند می توانند علائم حیاتی بدن را رصد کنند. اما محققان معتقدند می توان از این گجت ها برای رصد شرایط روانپزشکی معمول نیز استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید