ساکنان این خانه‌ها در کرج با هول و ولا می‌خوابند

    کد خبر :472144

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت جلوگیری از صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای در شهر تأکید کرد.

مهدی حاجی قاسمی در نطق پیش از دستور صد و نوزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که امروز یکشنبه 30 دی ماه برگزار شد اظهار کرد: کمیته پیشگیری از تخلفات ساختمانی با هدف جلوگیری از توسعه بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری به طور مستمر تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضا تاکید بسیاری بر تعیین تکلیف وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز دارد چون با گسترش آنها جان و امنیت مردم در مواقع بروز حوادث طبیعی مثل زلزله به خطر می‌افتد. بافت‌های ناکارآمد شهری استحکام چندانی ندارند و در فرایند ساخت آنها اصول مهندسی چندان رعایت نمی‌شود.

این مسئول بیان کرد: شهرداری باید معضل ساخت و سازهای غیرمجاز و املاک قولنامه‌ای را به درستی ریشه‌یابی کند و برای کاهش آن اقدامات عملی اجرایی سازد. به نظر می‌رسد با صادر نشدن پروانه برای املاک قولنامه‌ای بتوان این معضل را تا حدودی رفع کرد.

عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: متاسفانه مهندسین ناظر آن طور که باید و شاید در فرایند ساخت املاک قولنامه‌ای نظارت ندارند که همین خطر بزرگی برای جان و مال مردم است.

به گزارش  ایسنا، وی گفت: با توجه به اینکه صیانت از جان شهروندان بخشی از وظیفه مدیریت شهری است، پیشنهاد می‌دهم شهرداری لایحه‌ای مبنی بر متوقف شدن صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای به شورا ارسال کند تا بتوانیم امنیت شهروندان در سطح شهر را ارتقا دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید